تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۵۶۷۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات سیمان قشم با دستور دادستان ممنوع شد

می متالز - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از ممنوعیت سیمان تولیدی این جزیره به خارج از کشور خبر داد.
صادرات سیمان قشم با دستور دادستان ممنوع شد

به گزارش می متالز، رضا صفایی اظهار داشت: براساس وصول گزارشات متعدد در زمینه کمبود سیمان تولیدی در این شهرستان و توزیع نامناسب این محصول، دستور توقف صادرات سیمان قشم صادر شد.

وی ادامه داد: از اداره صنعت، معدن و‌ تجارت شهرستان قشم و همچنین اداره‌کل صمت سازمان منطقه آزاد خواسته شده است از صدور مجوز صادرات سیمان تولیدی قشم به خارج از کشور، خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تصریح‌ کرد: مدیران شرکت سیمان هم موظفند تا 72 ساعت آینده، دلایل کمبود و توزیع نامناسب محصولات تولیدی خود را به دستگاه قضا اعلام نمایند.

وی تاکید کرد: صادرات سیمان قشم به خارج از کشور به دلیل توزیع نامناسب این محصول و با توجه به درخواست متقاضیان برای خرید سیمان و‌ مصرف آن در حوزه عمرانی و ساخت و ساز در جزیره، براساس دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه که از سوی ریاست محترم قوه قضاییه صادر شده است، ممنوع گردید.

صفایی گفت: امیدوارم مدیران شرکت سیمان با برنامه‌ریزی دقیق،  در کنار تامین میزان مصرف داخلی سیمان برای حوزه‌های ساخت و ساز و عمرانی جزیره، همانند گذشته تولیداتشان را به خارج از کشور هم صادر نمایند. 

شایان ذکر است؛ خبرگزاری تسنیم قشم، از ابتدای سال در چندین گزارش مهم و تاثیرگذار، توجه مسوولان این شهرستان را به توزیع نامناسب سیمان که‌ موجب اعتراض مصرف‌کنندگان شده است را با عناوین، " صادرات طلای خاکستری به نام قشم و به کام خارجی‌ها "، " توزیع سیمان قشم زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی "، " صادرات سیمان قشم قبل از تامین نیاز داخلی ممنوع است " و " سریال ناتمام کمبود سیمان، اهالی جزیره قشم را کلافه کرده است "، منتشر کرد و بالاخره با ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به این‌ موضوع، پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی بهتر مدیران شرکت سیمان قشم شاهد روند توزیع عادلانه محصولات شرکت سیمان در این شهرستان باشیم.

عناوین برگزیده