تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۵۷۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی تاکید کرد

پروژه‌های صنعتی مهر نیروهای بومی را جذب می‌کنند/خوراک پالایشگاه بنزین مهر تامین می‌شود

می متالز - نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های صنعتی مهر تاکید کرد و گفت: از سرمایه‌گذارانی که کمر همت به اشتغال‌زایی و رونق تولید ملی بسته‌اند حمایت جدی خواهد شد.
پروژه‌های صنعتی مهر نیروهای بومی را جذب می‌کنند/خوراک پالایشگاه بنزین مهر تامین می‌شود

سید موسی موسوی

به گزارش می متالز، سید موسی موسوی بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های صنعتی مهر تاکید کرد و گفت: پروژه بزرگ موسوم به «اتان‌گیری» در مجلس نهم پس از پیگیری فراوان به تثبیت رسید و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری(بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان) توسط ستاد اجرایی فرمان امام، عملیات اجرایی آن در اردیبهشت‌ماه ۹۴ با حضور وزیر نفت آغاز شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس ادامه داد: این پروژه بزرگ که بیش از ۴۵۰۰ فرصت شغلی در دوران ساخت ایجاد کرد، قرار بود به‌طور کامل در شهرستان مهر احداث شود، اما طی سال‌های اخیر قریب به ۴۰ درصد طرح به عسلویه منتقل شد، از این‌رو ۳ هزار نفر در سایت شهرستان مهر مشغول به کار شدند.

وی افزود: با اتمام طرح ساخت استحصال اتان و آغاز فاز بهره‌برداری که تلاش می‌شود ظرف چند هفته آینده صورت پذیرد، نیروهای مورد نیاز در این مرحله کاهش خواهد یافت؛ اما از آنجا که این افراد به‌طور دائمی در این پروژه مشغول به کار خواهند شد،‌ در تلاش هستم تا پرسنل دائمی شرکت از میان نیروهای بومی جذب شوند.

موسوی اضافه کرد: این موضوع را در دیدار با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز مطالبه کرده‌ام که با دستور موافق آقای مخبر به هولدینگ نفت و گاز این ستاد ارجاع شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در تلاش است تا پروژه پالایشگاه بنزین مهر نیز به جریان افتد، گفت: همچنین از آنجا که پیش از این در دیدار با وزیر نفت خواستار تخصیص خوراک به این پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه‌ای شده بودم، این‌بار در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن بر ضرورت اختصاص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به این پروژه تأکید کردم.

موسوی همچنین خبر داد: مدیرعامل بانک صنعت و معدن با این درخواست موافقت کرد و مقرر شد بزودی این تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی بیان کرد: پالایشگاه 20هزار بشکه‌ای بنزین در مهر که با همت بخش خصوصی درحال احداث است، از مدت‌ها پیش به دلیل عدم تخصیص خوراک و همچنین کمبود نقدینگی، با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد متوقف شده بود که با اختصاص این تسهیلات امید می‌رود کار خود را باسرعت ازسر گیرد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم همواره تأکید کرد: دست بخش خصوصی را به گرمی فشرده و از سرمایه‌گذارانی که کمر همت به اشتغال‌زایی و رونق تولید ملی بسته‌اند حمایت جدی خواهد شد.

بنابراین گزارش، این عضو کمیسیون انرژی مجلس در دیدار با مدیرعامل پالایشگاه استحصال اتان، از احداث این پروژه بزرگ علیرغم اوج تحریم دشمنان تمجید کرد و در ادامه بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در دوران بهره‌برداری این پروژه تأکید کرد.

عناوین برگزیده