تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۵۷۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱.۹ درصدی درآمد کارمزدی در کنار کارمز بانکداری الکترونیکی

می متالز - بانک ایران‌زمین در دوره 9 ماهه نخست سال جاری موفق شد تا از عملکرد بانکداری خود درآمد 2,301 میلیاردریالی را کسب کند که در این‌ بین سپرده‌گذاران نیز سود علی‌الحساب 50 هزارمیلیاردریالی را با رشد 46.5 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به دست آوردند.
رشد ۱.۹ درصدی درآمد کارمزدی در کنار کارمز بانکداری الکترونیکی

به گزارش می متالز، بانک ایران زمین در دوره ۹ ماهه نخست سال جاری موفق شد تا از عملکرد بانکداری خود درآمد ۲,۳۰۱ میلیاردریالی را کسب کند. البته در کنار کسب این درآمد شاهد ورود ۲۶ هزار میلیارد ریال نقدینگی نیز به این بانک بودیم. علاوه بر این، در ۹ ماهه مذکور سپرده‌گذاران سود علی‌الحساب ۵۰ هزارمیلیاردریالی را کسب کردند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶.۵ درصد رشد داشته است.

باتوجه‌ به نقش واسطه‌گری مالی، «وزمین» در ۹ ماهه گذشته به اعطای تسهیلات پرداخت که در پایان این دوره حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال به‌صورت جاری باقی ماند. جزئیات تسهیلات جاری را می‌توان به شرح زیر است. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، عمده تسهیلات اعطایی به‌صورت قرارداد مشارکت مدنی است و تسهیلات فروش اقساطی در جایگاه دوم قرار دارد.

علاوه بر اعطای تسهیلات در ۹ ماهه گذشته، بانک ایران زمین از ۴,۶۲۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق بهادار خود درآمد سرمایه‌گذاری ۷,۲۱۷ میلیارد ریالی کسب کرد. علاوه بر این، بانک ایران زمین به منظور اجرای قانون واگذاری ۳۰ درصدی سالانه سرمایه‌های تحت مالکیت به منظور عمل به قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیری، به فروش بخشی از سهام تحت مالکیت خود پرداخت.

لذا در ازای فروش سهام شرکت‌های تحت مالکیت به بهای تمام شده ۵۶.۹ میلیارد ریال توانست سود ۱۵۹.۶ میلیاردی را برای خود محقق کند. علاوه بر این، باتوجه به گسترش بانکداری الکترونیکی، بانک ایران زمین در ۹ ماهه نخست سال جاری توانست درآمد ۵۵ میلیارد ریالی را از کارمزد سیتسم های شتاب و بانکداری الکترونیکی کسب کند که به همراه سایر منابع کارمزی این بانک، درآمد حاصل از کارمزد در پایان ۹ ماهه نخست سال جاری به رقم ۶۶۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

عناوین برگزیده