تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۵۷۰۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

دلایل قطعی برق و کمبود گاز در دستور کمیسیون انرژی

می متالز - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دلایل قطعی برق و کمبود گاز در کشور، دستور العمل وزیر نفت برای استفاده از برق در نیروگاه‌های برق، کارخانجات سیمان و صنایع را دلیل آن ذکر کرد.
دلایل قطعی برق و کمبود گاز در دستور کمیسیون انرژی

دلایل قطعی برق و کمبود گاز در دستور کمیسیون انرژی

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی احمدی نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق در فصل زمستان و افت فشار گاز معضلی برای مردم شده است، گفت:‌ در شرایط فعلی برای مصارف خانگی به گاز نیاز داریم.

وی افزود:وزارت نفت دستورالعملی صادر کرده که برای رفع نیاز مردم، طبق سنوات قبل در نیروگاه‌های برق، کارخانجات سیمان و صنایع از گاز استفاده نشود و از برق استفاده شود. به همین دلیل با قطعی و سهمیه‌ بندی برق مواجه هستیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همچنین قطعی برق کارخانه‌های سیمان، باعث کمبود سیمان در بازار شده است.

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: حواله دادن به استفاده از مازوت و کمبود مازوت در برخی مناطق مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است بنابراین دولتمردان فکری کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی افزود: موضوع قطعی برق، مشکل گاز و همچنین استفاده از مازوت در نیروگاهها را در کمیسیون انرژی مجلس در دست بررسی داریم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد