تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۵۷۳۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت استان بوشهر:

مشکل کمبود سیمان در بوشهر به‌زودی حل می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با تامین گاز، مازوت و برق مورد نیاز کارخانه‌های سیمان استان، به‌زودی مشکل کمبود سیمان در استان بوشهر برطرف می‌شود.
مشکل کمبود سیمان در بوشهر به‌زودی حل می‌شود

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی با اشاره به کمبود سیمان در استان از تشکیل جلسه تنظیم بازار در این زمینه خبر داد و بیان کرد: مشکل کمبود سیمان در کشور به دلیل افزایش مصرف گاز و کاهش سهمیه یا قطع شدن سهمیه گاز کارخانه‌های تولید سیمان است که مشکلاتی را برای تولید این محصول ایجاد کرده است.

وی افزود: در این زمینه با پیگیری‌های استاندار بوشهر و همچنین همکاری شرکت توانیر قرار بر این شد که از دیروز برق مورد نیاز کارخانه سیمان ساروج کنگان که چند روزی برای آن ایجاد محدودیت شده بود تامین شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: همچنین شرکت گاز هم همکاری لازم را در زمینه تامین گاز و مازوت انجام دادند که با اقدامات انجام شده، کارخانه سیمان ساروج از دیروز تولید سیمان را شروع کرده است و به احتمال زیاد تا فردا روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تن محصول وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: کارخانه سیمان دشتستان هم که ظرفیت تولید روزانه حدود سه هزار تن محصول در روز را دارد با تمهیدات به عمل آمده در زمینه تامین مازوت از طریق بندرعباس و اصفهان و بخشی هم از شیراز، حداقل در روز توانایی تولید دو هزار و ۲۰۰ تن سیمان را دارد که قرار شد این میزان تولید نیز فقط در اختیار واحد‌های عرضه کننده سیمان استان برای استفاده مردم و اجرای  طرح‌های عمرانی  قرار بگیرد.

حسینی بیان کرد: کارخانه سیمان‌مند شتی هم اگر چه مشکلاتی در زمینه تامین برق و گاز و همچنین برای کوره آن پیش آمد، اما از محل ذخیره کلینکر که دارد، عرضه روزانه هزار و ۵۰۰ تن سیمان را از روز‌های گذشته شروع کرده است.

وی گفت: در مجموع با اقدامات انجام شده برای ادامه فعالیت کارخانه‌های سیمان استان، در روز‌های آینده حداکثر روزانه حدود ۵ هزار تن سیمان به بخش‌های مختلف عرضه خواهد شد که کل نیاز استان را تامین می‌کند و مشکلی در زمینه تامین این محصول در استان  نخواهیم داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: جلسه‌ای هم  با تعزیرات حکومتی داشتیم  که قرار شد ضمن تشدید نظارت بر بازار با اولویت تمرکز بر واحد‌های تولیدکننده سیمان، گشت‌های مشترک برای جلوگیری از ذخیره سازی این محصول و عرضه آن در بازار اجرا شود.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد عاملین توزیع کننده سیمان هم به جد دنبال می‌شود و آن‌ها مکلف هستند سیمانی که از کارخانه دریافت می‌کنند با رعایت نرخ مصوب و هزینه‌های حمل به مصرف‌کننده عرضه کنند.

حسینی درباره قیمت سیمان هم گفت: قیمت مصوب سیمان برای هر پاکت حداکثر با هزینه حمل و درصد سود خرده فروشی بسته به هزینه حمل و دیگر عوامل تاثیر گذار، در هر شهرستان متفاوت و حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده