تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۱۵۷۳۶۰
سرویس خبر : انرژی
موسوی مطرح کرد:

افزایش جذب نیروهای بومی در منطقه عملیاتی پارسیان/همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه جهت ارتقای حوزه نفت و گاز

می متالز - نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، ارتقاء نیروهای بومی را برای منطقه عملیاتی پارسیان ضروری دانست و گفت: این مهم سبب پایداری در مدیریت میادین گاز می‌شود؛ چراکه نیروی بومی به‌دنبال انتقال نیست و ماندگاری این افراد برای مجموعه بسیار مفید است.
افزایش جذب نیروهای بومی در منطقه عملیاتی پارسیان/همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه جهت ارتقای حوزه نفت و گاز

سید موسی موسوی

به گزارش می متالز، موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس و مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از برخی چاه‌های گازی منطقه عملیاتی پارسیان ازجمله میدان تابناک بازدید کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس در این نشست به اهمیت افزایش تولید در منطقه عملیاتی پارسیان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به صیانت از برداشت گاز از منابع زیرزمینی شد.

وی افزود: از ابتدای ورود به مجلس موضوع افت فشار چاه‌های گاز و کاهش ورودی خوراک در پالایشگاه پارسیان را پیگیری کرده و طی جلسات مختلف با وزیر نفت و سایر مدیران ارشد صنعت نفت، احداث ایستگاه‌های تقویت فشار و مرکز تفکیک تابناک را پیگیری کردم که با نگاه مثبت وزیر نفت ان‌شاءالله بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بزرگ با هزینه‌ای بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

موسوی ارتقاء نیروهای بومی را برای منطقه عملیاتی پارسیان ضروری دانست و افزود: این مهم سبب پایداری در مدیریت میادین گاز می‌شود؛ چراکه نیروی بومی به‌دنبال انتقال نیست و ماندگاری این افراد برای مجموعه بسیار مفید است.

وی معتقد است درصورت نیاز به نیروی جدید نیز باید از نیروهای بومی استفاده کرد چراکه متقاضیان اشتغال بسیار توانمندی، در شهرستان‌های لامرد و مهر هستند که می‌توانند نیازهای مجموعه را برطرف کنند.

این نماینده در ادامه با اشاره به اهمیت مسوولیت‌های اجتماعی صنایع، گفت: انجام این مسوولیت‌ها سبب بهبود ارتباط بدنه جامعه با صنایع می‌شود که باید در این راستا اقدامات موثرتری انجام شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی صنایع، بر لزوم خریداری مایحتاج شرکت‌های نفت و گاز از بازار شهرهای منطقه تأکید کرد و افزود: ما شاهدیم برخی صنایع بزرگ حتی نیازهای روزمره و جزئی خود را از شهرهای دیگر خریداری می‌کنند، در حالی که در بازار خودمان همان جنس با قیمت کمتر موجود است که باید این روند اصلاح شود چراکه علاوه‌بر صرفه‌جویی، سبب رونق بازار و ارتباط بیشتر صنعت با جامعه خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه یکی دیگر از نکاتی است که باید در صنایع نفت و گاز مورد توجه قرار گیرد، افزود: اساتید دانشگاه‌ها با تخصص‌های مرتبط با حوزه انرژی آماده همکاری با صنایع هستند که باید به این مهم توجه ویژه داشت.

شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی وظیفه بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز ۵ استان در جنوب کشور (استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری) را برعهده دارد و تأمین خوراک چند پالایشگاه‌ مهم ازجمله پالایشگاه پارسیان مهر برعهده این شرکت است. منطقه عملیاتی پارسیان با چهار میدان گازی تابناک، وراوی، هما و شانول نیز از زیرمجموعه‌های شرکت زاگرس جنوبی به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده