به گزارش می متالز، استن دیل رئیس و مدیرعامل شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ اظهار کرد: «سوختهای پایدار مورداستفاده در صنایع هوایی، ایمنترین و قابلاندازهگیریترین راهحل برای کاهش انتشار کربن توسط هواپیماها در دهههای آینده است.»
وی گفت: «ما متعهد هستیم که با شرکتهای موتورسازی، قطعهسازی و سایر سهامداران اصلی خود بهخوبی تعامل کنیم تا اطمینان حاصل کنیم هواپیماهای ما و سرانجام صنعت هوانوردی در دنیا، میتوانند کاملا با سوختهای پایدار پرواز کنند.» بر اساس گزارش موسسه مطالعات محیطزیست و انرژی، صنایع هوایی در سال ۲۰۱۸ بالغبر ۴/ ۲ درصد از کل انتشار کربن را در سراسر جهان به خود اختصاص دادند و با توجه به رشد پیشبینیشده سفرهای هوایی، این میزان انتشار میتواند تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود. همچنین در گزارش موسسه مطالعات محیطزیست و انرژی (EESI) آمده است استفاده از سوختهای زیستی پایدار که با سوخت معمولی جت مخلوط شدهاند که بهتازگی به بازار هواپیماهای تجاری وارد شدهاند، یک استراتژی بالقوه برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای است.
بر اساس گزارش وزارت انرژی در سال گذشته، یکی از بزرگترین چالشها در دوران گذار به استفاده از سوختهای پایدار، گران بودن این سوختها نسبت به سوخت معمولی جت است، اما با تکیهبر تحقیق و توسعه میتوان این هزینه را کاهش داد. بوئینگ در سال ۲۰۰۸ به گروه مصرفکنندگان سوختهای هوایی پایدار پیوست که هدف آن تسریع در استفاده از سوختهای پایدار توسط صنعت هواپیمایی است. در حال حاضر سوختهای هواپیمایی پایدار با سوخت معمولی جت مخلوط میشوند تا ترکیبی ۵۰-۵۰ تولید شود، اما بوئینگ معتقد است هواپیماها باید با سوخت صددرصد پایدار پرواز کنند. کریس ریموند، مدیر ارشد بخش پایداری بوئینگ روز جمعه گفت: «سوختهای هواپیمایی پایدار جایگاه خود را در صنعت هوانوردی تثبیت کردهاند و هرروز بیش از گذشته مورد استفاده قرار میگیرند و سریعترین و بزرگترین پتانسیل را برای حل مشکل انتشار کربن در کوتاهمدت و بلندمدت دارند.»