تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۱۵۷۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۸۷ درصد ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به سامانه نیما بازگشت

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۸۷ درصد ارز حاصل از صادرات توسط فعالان اقتصادی استان به چرخه اقتصاد ملی و سامانه نیما بازگشت.
۸۷ درصد ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به سامانه نیما بازگشت

۸۷ درصد ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به سامانه نیما بازگشت - ایرنا

به گزارش می متالز، ایرج موفق، روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این استان رتبه دوم کشور در بازگشت ارز حاصل از صادرات را به خود اختصاص داده که این امر نشانه تعهد بیشتر صادرکنندگان اصفهان در این زمینه است.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از رقم ارز برگشتی به خزانه کشور ادامه داد: بازگشت ارز و تعهد ارزی صادرکنندگان استان با کمک ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با همکاری سازمان صمت اصفهان انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تصویب انجمن توسعه صادرات استان، یکی از موارد مهم دستور کار جلسه امروز کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با این مصوبه و با توجه به شرکت‌های متعدد تحت پوشش، انجمن مزبور بتواند کار خود را بطور رسمی آغاز کند.

موفق یادآور شد: با توجه به درخواست اصفهان از سازمان توسعه تجارت ایران برای تکمیل زیرساخت‌های تجاری استان، مدیر و معاون این سازمان چند روز در اصفهان حضور داشتند و از طرح‌های درخواستی استان بازدید کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سازمان توسعه تجارت ایران، تاکنون چهار طرح این استان مصوب شده و پنجمین طرح هم در حال ارائه شدن است که امیدواریم بتوانیم از اعتبارات ملی برای تکمیل زیرساخت های استان استفاده کنیم.

وی افزود: انتقال کالا از ایران به حوزه اوراسیا و اروپا از طریق کشور ارمنستان با توجه به حضور وزیر امور اقتصادی این کشور در ایران و اصفهان، در جلسه امروز کارگروه توسعه صادرات مطرح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: کمیته تجاری اتاق بازرگانی باید برای عملیاتی کردن سریعتر کارها، همکاری نزدیکی را با کارگروه توسعه صادرات استان داشته باشد تا کار صادرات کالا را بصورت تخصصی انجام دهند.

جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، امروز با پنج دستور کار در زمینه تکمیل زیر ساخت‌های تجاری استان، فراهم کردن دستگاه ایکس ری برای کارگو ترمینال فرودگاه، تکمیل نمایشگاه کاشان، تصویب انجمن توسعه صادرات و انتقال کالا به حوزه اوراسیا و اروپا از طریق ارمنستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است