تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۵۷۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم بجنورد:

معادن متروک خراسان شمالی با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده اند

می متالز - نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرم و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی ظرفیت تولید شمش منیزیم را مانند شمش آلومینیوم دارا است.
معادن متروک خراسان شمالی با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده اند

به گزارش می متالز، محمد پاکمهر در جلسه  اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه برای محرومیت‌زدایی خراسان شمالی نیاز است که به تولیدات داخلی استان توجه ویژه شود، گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی استان نیاز است که زیرساخت های لازم نیز فراهم شود که در حال حاضر بروکراسی‌های اداری موجب ایجاد خستگی در سرمایه گذار شده و از همین جهت شاهد فرار سرمایه گذار از استان هستیم.
وی با تاکید بر اینکه به جای حمایت از سرمایه گذار موجب فراری دادن سرمایه گذار می‌شویم‌، تصریح کرد: پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه معادن در خراسان شمالی برای حضور سرمایه گذاران وجود دارد و معادنی که فکر می کردیم متروک شده است با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شد.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه معادن کلسیت کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تولید گرانول مصرف غذایی و دارویی دارد که با توجه ویژه به این حوزه می‌توان شاهد ایجاد تحول در استان باشیم و همچنین به صدور این محصول به خارج از مرزها بیاندیشیم.
وی با تاکید بر اینکه تولید شمش آلومینیوم در استان به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولید شمش منیزیم نیز در استان وجود دارد که نیاز است مورد توجه مسوولان قرار گیرد و همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز نیز فراهم شود.

عناوین برگزیده