تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۱۵۷۵۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

آثار تورمی بودجه ۱۴۰۰ با ارز ۱۷ هزار تومانی به حداقل برسد

می متالز - سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتاً باید تلاش کنیم پیرو تعیین ارز ترجیحی ۱۷ هزار تومانی در بودجه سال ۱۴۰۰ تورم ایجاد نشود و این خود نیازمند تدابیر ویژه در کمیسیون تلفیق است.
آثار تورمی بودجه ۱۴۰۰ با ارز ۱۷ هزار تومانی به حداقل برسد

آثار تورمی بودجه ۱۴۰۰ با ارز ۱۷ هزار تومانی به حداقل برسد

به گزارش می متالز، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا با اشاره به تعیین ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۰ و احتمال تورم بالای ۷۰ درصد در سال آینده گفت: واقعیت این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب رانت می شود و بالاخره وقتی این ارز رانت آفرین است باید برای آن فکری کرد.

وی افزود: ما باید یا همه چیز را بر اساس نرخ ارز آزاد در بازار تعیین می‌کردیم و یا اینکه ارز ترجیحی را در حد متعادل قرار می دادیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر ارز در بازار آزاد تقریباً بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود و اگر حتی مجلس بخواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ۴۳۰۰ تومان هم تبدیل کند بالاخره  باز هم برخی به این مسئله واکشن نشان می دادند.

 حسینی کیا اظهار داشت: ما باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را به درستی توزیع کنیم و درست توزیع کردن این ارز قطعا به اقدامات دلالان و مافیاها در این بخش پایان می دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: طبیعتاً باید تلاش کنیم پیرو تعیین ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۰ تورم ایجاد نشود و این خود نیازمند تدابیر ویژه در کمیسیون تلفیق است.

حسینی کیا با بیان اینکه وضعیت بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس خوب نیست، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ باید با کمترین آثار تورمی به تصویب برسد.

عناوین برگزیده