تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۱۵۷۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاتمی مطرح کرد:

بررسی فعال سازی گمرک و گذرگاه مرزی در جلسه با رئیس کل گمرک کشور/ ضعف زیرساخت‌های اداری و صنعتی عامل کندی توسعه در حوزه انتخابیه

می متالز - نماینده‌ مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: در دیدار با "میراشرفی" درباره بازگشایی و فعال سازی گمرک و گذرگاه مرزی رایزنی هایی انجام شد.
بررسی فعال سازی گمرک و گذرگاه مرزی در جلسه با رئیس کل گمرک کشور/ ضعف زیرساخت‌های اداری و صنعتی عامل کندی توسعه در حوزه انتخابیه

حسین حاتمی

به گزارش می متالز، حسین حاتمی  با اشاره به بازدیدها ،جلسات و دیدارها در حوزه انتخابیه خود، گفت: در دیدار  با "میراشرفی" رئیس کل گمرک کشور درباره بازگشایی و فعال سازی گمرک و گذرگاه مرزی رایزنی هایی انجام شد.

وی با اشاره به جلسه با رئیس کل گمرک کشور، افزود: در این دیدار مقرر شد رئیس گمرک کشور با همتای آذربایجانی خود مذاکره کرده و پس از جمع بندی قبل از عید نوروز  از گمرک خداآفرین بازدید و نتیجه اقدامات عملیاتی شود.

حاتمی با اشاره به پاسخ های تلگرامی به سوالات شهروندان، مطرح کرد:۱۵۵۰ کیلومتر از ۲۱۵۰ کیلومتر راه سه شهرستان ما خاکی و شنی است؛ در حوزه‌ی آسفالت راه‌های روستایی، از میانگین استانی یک به سه عقب‌ هستیم! به طور میانگین ۷۰ درصد جاده‌های استان آسفالت و ۳۰ درصدشان خاکی است.اما در شهرستان‌های کلیبر،خداآفرین و هوراند این رابطه بر عکس است؛یعنی فقط ۳۰ درصد جاده‌های ما آسفالت‌اند، ۷۰ درصد خاکی‌اند.

نماینده کلیبر،خداآفرین و هوراند در مجلس با بیان اینکه آسفالت‌ راه‌های روستایی شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در سال ۱۴۰۰ شتاب می‌گیرد، تاکید کرد: از وزارت راه درخواست کرده ام که در سال ۱۴۰۰، حدنصاب سهمیه‌ی آسفالت ما را ۲ تا ۳ برابر پیش‌بینی کنند و امیدوارم که بعد از عید نوروز ، آسفالت‌ریزی راه‌ها سرعت یافته و فاصله‌ی شهرستان‌های ما با میانگین استانی کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره راه‌کارهایی برای آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی شرق آبش‌احمد و خداآفرین، مطرح کرد: پیگیر آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزیِ شرقِ خداآفرین و آبش‌احمد از دو مسیر جداگانه هستم همچنین می توان از ظرفیت سدهای ارسباران و خداآفرین استفاده کرد.

 نماینده‌ کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با بیان اینکه شاکله‌ی مجلس مخالف جذب معلمین حق‌التدریسی به شیوه‌ی فعلی است، خاطرنشان کرد: معلمین حق‌التدریسی که پس از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده‌اند،فعلاً منتظر باشند؛شاکله‌ مجلس مخالف جذب معلمین حق‌التدریسی به شیوه‌ی کنونی است و باید طرح یا لایحه‌ی جدیدی ارائه تا این مسأله برطرف شود.

حاتمی با تاکید برهمکاری با نمایندگان اهر و مشگین‌شهر برای تأمین بودجه‌ی جاده‌های تبریز - اهر - کلیبر و مشگین‌شهر - هوراند - کلیبر،ادامه داد: برای اصلاح بودجه و تغییر ردیف بودجه‌ای جاده‌ی تبریز - اهر به تبریز - اهر - کلیبراز رئیس مجلس دستور گرفتم و قرار است با نماینده‌ی اهر و هریس در مجلس دراین باره همکاری ‌کنیم همچنین با همکاری نماینده‌ مشکین‌شهر، پی‌گیر جاده‌ گردشگری مشکین‌شهر - هوراند - کلیبر هستیم.

 

ضعف زیرساخت‌های اداری و صنعتی عامل کندی توسعه در کلیبر، خداآفرین و هوراند

وی با بیان اینکه  ضعف زیرساخت‌های اداری و صنعتی عامل کندی توسعه در شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند است، اظهار کرد:دستور اجرای مجدد طرح مطالعات دو سد علی‌آباد و قانلوسیرک را که متوقف شده بود،از رئیس سازمان برنامه بودجه گرفته‌ام و از طریق وزیر نیرو پی‌گیر آن هستم،همچنین موضوع زیرساخت‌های اداری در شهرستان هوراند را دنبال می کنم.

 

وسعت نواحی صنعتی شهرستان‌های منطقه ناچیز است

عضو فراکسیون مناطق آزاد صنعتی- تجاری مجلس با بیان اینکه تأسیس نمایندگی ادارات فاقد نمایندگی و ارتقای نمایندگی‌های موجود به اداره‌ی مستقل در هوراند در دستور کار قرار دارد،تاکید کرد:وسعت نواحی صنعتی شهرستان‌های منطقه همناچیز است؛ این موضوع که تأسیس و تبدیل وضعیت ادارات دولتی در هوراند به کندی پیش می‌رود،بخش‌نامه‌ی کوچک‌سازی دولت است؛یک سری از زیرساخت‌ها در هر سه شهرستان حوزه‌ی انتخابیه‌ی ما پایین است، یک نمونه‌ی آن ناتوانی از تأمین ۳۰ مگاوات برق برای احداث کارخانه‌ فولاد در منطقه‌ آزاد ارس بود که می‌توانست برای یک‌هزار نفر شغل ایجاد کند.

عناوین برگزیده