تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۵۷۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج سالانه ۴۰۰ هزار تن زغال‌سنگ در طبس

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی معدنجو، استخراج سالانه این شرکت معدنی را ۴۰۰ هزار تن معادل ۱۰درصد تولید زغال‌سنگ کشور اعلام کرد.
استخراج سالانه ۴۰۰ هزار تن زغال‌سنگ در طبس

استخراج سالانه ۴۰۰ هزار تن زغال‌سنگ در طبس

به گزارش می متالز، مجتهدزاده در بازدید معاون وزیر از منطقه پروده و کارگاه استخراج سنتی معدنجو با بیان اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات پیش رو این شرکت را بیان کرد و پیشنهاداتی را برای رفع معضلات عنوان کرد.

وی افزود: شرکت معدنی معدنجو از سال۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز و در سال۱۳۸۰ استخراج خود را آغاز کرده که این منطقه معدنی با وسعت ۱۸کیلومتر، ۱۰میلیون تن ذخیره زغال دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی معدنجو، این شرکت را آماده ورود به ساختار مکانیزه دانست و مشکلات توسعه این واحد را نیروی انسانی و تامین چوب اعلام کرد و ادامه داد: این شرکت معدنی در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ نیروی کار دارد.

مجتهدزاده مشکل تامین آب و برق را ازجمله مشکلات ریشه‌ای این مجموعه برشمرد.

اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزایش قیمت را مانعی برای توسعه تجهیزات ایمنی برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته کاهش ۵۵ درصدی حوادث را شاهد بوده‌ایم.

بر اساس گزارشی از صدا و سیما، در پایان جلسه معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده، مکانیزاسیون را پلی برای ارتقا بهره‌وری بیان کرد و یادآور شد: بهره‌وری یک معدن مکانیزه ۹۰ برابر یک معدن معمولی است.

عناوین برگزیده