تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۵۷۸۴۱
سرویس خبر : انرژی

عملیات انشعاب گیری گرم (Hot tap) در دمای 10 درجه زیر صفر انجام شد

می متالز - مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز از پایان موفقیت آمیز عملیات انشعاب گیری گرم (Hot tap) اتصال خط 30 اینچ فولاد بوتیا کرمان به خط 12 اینچ شهرستان زرند با 546 نفر ساعت بدون حادثه در این منطقه خبر داد.
عملیات انشعاب گیری گرم (Hot tap) در دمای 10 درجه زیر صفر انجام شد

به گزارش می متالز، علیرضا عربلو گفت: با توجه به کاهش دمای هوا و افت فشار گاز طبیعی، این عملیات با هدف افزایش فشار و پایداری انتقال گاز برای مصارف خانگی و صنعتی شهرستان های زرند، راور و کوهبنان در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به ریسک بالای جوشکاری بر روی خط گازدار، گفت: از دیگر چالش های این عملیات، تنظیم جریان گاز به منظور انجام عملیات هات تب و از طرفی نگه داشتن فشار گاز در محدوده استاندارد psi 400 برای تامین گاز مصرف کننده ها و همچنین سرمای شدید 10 درجه زیر صفر و کاهش فشار شدید گاز در شهرستان‌های مذکور بود که عدم انجام این عملیات، می توانست انتقال پایدار گاز به این مناطق را دچار اخلال کند.

عربلو به همکاری منطقه سه انتقال گاز در این عملیات پرداخت و ادامه داد: قبل از تزریق گاز، عملیات هات تب این انشعاب با همکاری گروه هات تب منطقه سه انجام شد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در پایان، از همکاران منطقه 3 عملیات انتقال گاز و همچنین زحمات و تلاش های همکاران در واحدهای ستادی و عملیاتی منطقه از جمله مجموعه معاونت عملیات خطوط لوله و مراکز بهره برداری کرمان و سیرجان و واحدهای بازرسی فنی، HSE و پدافند غیرعامل که در اجرای این عملیات نقش داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

 

عناوین برگزیده