تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۵۸۵۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل مس باهنر:

۱۲۰۰ میلیارد تومان در کرمان سرمایه‌گذاری می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان با بیان اینکه طی ۲ مرحله یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری می شود، گفت: نیمی از این اعتبار در مجموعه مس و نیمی دیگر در حوزه معدن با نگاه توسعه اشتغالزایی استان هزینه خواهد شد.
۱۲۰۰ میلیارد تومان در کرمان سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش می متالز، مجید ضیایی روز چهارشنبه در نشست خبری با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: این میزان سرمایه گذاری اقدامی بزرگ و بی نظیر در توسعه اقتصادی استان کرمان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید و تنوع محصولات گام پس از اشتغالزایی در حوزه معدن است اظهار داشت: شرکت مس شهید باهنر کرمان اکنون یکهزار ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم با شرکت های جنبی ایجاد کرده که این رقم ناشی از تمرکز مدیریتی در استان است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان با اشاره به رویکرد هولدینگ و توافق مقامات عالی استان و همچنین نگاه کلان ملی در مجموعه گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بخش معدن در راستای جهش تولید و اشتغال پایدار در این شرکت دنبال می شود.

وی ادامه داد: در این راستا طی ۲ سال اخیر سود شرکت مس شهید باهنر کرمان با رشد بیش از ۱۰ برابری از ۶۲ میلیارد تومان به ۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

تامین ۳۴ هزار مورد تجهیزات برای صنایع پایین دستی

وی افزود: مس باهنر از سال ۶۷ با هدف ارتقای صنایع جنبی مس در استان کرمان ایجاد شد و رسالت اصلی آن تامین محصولات پایین دست برای صنایع بود و تاکنون ۳۴ هزار قلم تجهیزات برای صنایع کشور آماده سازی کرده و در این زمینه محصولات صنایع‌ سرمایشی، گرمایشی، خودرو و صنایع نظامی اقدامات مناسبی انجام داده است.

ضیایی بیان داشت: شرکت صنایع مس شهید باهنر با گسترش فعالیت های خود کارخانه مس جداگانه احداث کرده و امروز یکی از پرفروغ ترین روزها را از چند جهت برای این شرکت شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: مس شهید باهنر مجموعه‌ای است که در استان کرمان با وجود شرکت های بزرگ دیگر پررنگ نبود اما از دید بیرونی به‌عنوان شرکتی خاص با تولیدات متنوع و تنوع کارخانجات محسوب می شود که افراد نخبه و آموزش‌دیده دانشگاه‌های کشور را در هر صنعت زیرمجموعه جذب می کند.

 

۹۷ درصد از حساب های مس باهنر در کرمان متمرکز شد

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان اضافه کرد: همچنین بیش از ۹۷ درصد موجودی حساب های بانکی تا پایان امسال در کرمان متمرکز شده که این اقدام با پرداخت تسهیلات بانکی، برکاتی برای صنایع کوچکتر دارد و در مجموع این اقدامات به برکت نگاه مدیرعامل هولدینگ و حضور هیات مدیره‌ کرمان دوست رخ داده است.

وی با بیان اینکه اتفاقی ویژه در مس باهنر افتاده و در صورتی که این اتفاقات در تمامی استان کرمان بیفتد بسیاری از دغدغه های رسانه‌ها و مردم رفع می شود گفت: برای نخستین بار ۲ عضو هیات مدیره کرمانی در این شرکت داریم که در تاریخ آن بی سایقه است.

ضیایی ادامه داد: اتفاق دیگر مدیرعامل و رییس هیات مدیره پیشینه حضور در استان کرمان را دارند و مجموعه تیم مدیریتی خوبی تشکیل شده است که نخستین اقدام‌ آن انتقال دفتر مرکزی مس شهید باهنر به کرمان بود که این امر همیشه توسط مدیریت استان مطرح می شد لذا به عنوان نخستین اقدام با همراهی مدیرعامل هولدینگ و هیات مدیره رخ داد.

 

پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی در راین

معین اقتصادی راین افزود: بیش از ۴۰۰ فقره تسهیلات اشتغال خانگی ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی بدون بهره در راستای مسوولیت اجتماعی در بخش راین پرداخت شد.

ضیایی با بیان اینکه با موافقت مدیرعامل هولدینگ مدرسه ۶ کلاسه بخش راین از توابع کرمان در جریان ساخت و تکمیل قرار گرفته است عنوان کرد: همچنین پارک شهید باهنر در این بخش مراحل اجرایی را می‌گذراند.

عناوین برگزیده