تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۵۸۶۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران

می متالز - کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بسیاری از سهامداران با توجه به شرایط بازار به دنبال نوسان گیری هستند، گفت: نگرانی بابت ریزش زیاد بازار وجود ندارد.
رسوخ نوسانگیری میان سهامداران

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران

به گزارش می متالز، عبدالله رجبی اظهار کرد: شاخص از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مجددا شروع به رشد کرد و در حال حاضر سهم‌های لیدر بازار طی ۱۰ روز اخیر حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد رشد داشتند بنابراین طبیعی است برخی از سهامداران اقدام به فروش کنند که به ریزش چند درصدی بازار منجر می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه البته نگرانی بابت ریزش زیاد بازار وجود ندارد افزود: روز گذشته حجم عرضه‌ها افزایش یافت و بازار از مثبت به سمت منفی حرکت کرد، اما امروز برخلاف روز گذشته سهم‌ها از منفی شروع شدند، اما در ادامه وضعیت بهتر شد و در نیمه دوم بازار بهتری خواهیم داشت.

وی گفت: بازار طی یک ماهه گذشته به دلیل ریزش‌هایی که وجود داشت نوسان زیادی داشت و همین موضوع موجب شده سهامداران به سود‌های کم قانع باشند.

رجبی تصریح کرد: اگر شاخص به یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد برسد شرایط بازار به آرامش خواهد رسید و می‌تواند خود را برای مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آماده کند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بسیاری از سهامداران با توجه به شرایط بازار به دنبال نوسان گیری هستند، بیان کرد: روند فعلی اگر طی چند روز دیگر ادامه داشته باشد بسیاری از سهامداران از حالت نوسانگیری خارج و سهامداری خواهند کرد.

وی درباره صحبت‌های رئیس بانک مرکزی درباره نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار، خاطرنشان کرد: در گذشته نیز اعلام نرخ ۱۵ هزار تومانی برای دلار بازار را دچار تنش کرد، اما باید منتظر باشیم روند مسائل سیاسی و بین الملی کشور به کدام سمت حرکت خواهد کرد، کارشناسان به رقم ۱۸ هزار تا ۲۰ تومان برای نرخ دلار معتقدند و اصلاح‌هایی هم که صورت گرفته بر اساس همین نرخ‌ها بوده است و بازار نیز به آرامی به همین قیمت‌ها عادت خواهد کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد