تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۵۸۹۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تکمیل زنجیره تولید فولاد در بهشت معادن

جلوگیری از خام فروشی ۵ میلیون تن سنگ آهن در یزد

می متالز - با بهره برداری کارخانه گندله سازی بافق و همچنین تکمیل پروژه های فولاد اسفنجی و احیا به زودی از خام فروشی ۵میلیون تن سنگ آهن جلوگیری و چرخه فولاد در شهرستان بافق تکمیل می شود.
جلوگیری از خام فروشی ۵ میلیون تن سنگ آهن در یزد

به گزارش می متالز، فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با راه اندازی کارخانه کارخانه گندله سازی شهرستان بافق از خروج بدون ارزش افزوده ۵میلیون تن سنگ آهن از این شهرستان جلوگیری و یک گام در مسیر تکمیل چرخه فولاد برداشته و علاوه بر آن زمینه اشتغال ۷۰۰نفربه صورت مستقیم و۲هزارنفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی احداث کارخانه گندله سازی را حلقه حیاتی میان سنگ آهن و فولاد دانسته وگفت: این کارخانه با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان و سود سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان  آورده  که توان تولید روزانه ۱۷هزار تن گندله  به روش "کوره دوار" را دارد.

وی ادامه داد: احداث پروژه  فولاد اسفنجی نیز در دستور کار شرکت سنگ آهن مرکزی در شهرستان بافق می باشد که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا  سه سال اینده این پروژه نیز تکمیل و از این طریق زنجیره تولید فولاد در این شهرستان کامل شود.

وی ارزش افزوده تبدیل کنسانتره سنگ آهن به گندله را بسیار زیاد و دوره‌های بازگشت سرمایه در طرح‌های گندله سازی حدود دو تا سه سال ذکر و اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه گذاری چهارهزارمیلیارد تومان و سود سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان خواهد آورد.

فلاح مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق  یکی از مشکلات اصلی کارخانه گندله سازی بافق را کمبود سنگ کلوخه ذکر و خاطرنشان کرد: این کارخانه با کمبود ۳میلیون تن سنگ کلوخه مواجه بوده که با هماهنگی های انجام شده با معاون اول رئیس جمهور و وزای مربوطه امیدواریم مسیر واگذاری معادن جدید به شرکت سنگ آهن مرکزی تسهیل و در این زمینه نیز مشکلات برطرف شود.

شایان ذکر است طرح کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن گندله آهن و محصولات میانی زنجیره فولاد را دارد و با مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع و ۳۵۰ هزار مترمربع زیربنا مشغول به فعالیت می باشد.

عناوین برگزیده