تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۱۵۸۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزون بر۴۵۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آستارا صادر شد

می متالز - مدیرکل گمرک آستارا گفت: امسال تا ۱۵ بهمن ماه ۷۵۳ هزار و ۱۱۹ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۶۰ دلار از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان به خارج از کشور صادر شده و این میزان صادرات در تاریخ تجارت مرزی آستارا بی‌سابقه است.
افزون بر۴۵۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آستارا صادر شد

افزون بر۴۵۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آستارا صادر شد

به گزارش می متالز، کریم رسولی روز جمعه بیان کرد: بیشتر کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش بوده و از لحاظ ارزش اقتصادی ۴۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از آغاز سال جاری تا ۱۵ بهمن ماه  ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۸۳۴ دلار شامل چوب و تخته، غلات و نباتات از گمرک این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: امسال میزان حمل و نقل خارجی ورودی  ۸۵ هزار و ۵۴۳ تن کالا به ارزش ۳۶۶ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۲۴ دلار و شامل لوازم چوبی، فراورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش و ورق آهن، مس و پشم شیشه بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک آستارا میزان حمل و نقل خارجی خروجی نیز ۱۳۲ هزار و ۸۴ تن کالا به ارزش ۳۶۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۷۳ دلار و شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ارزش اقتصادی حمل و نقل خارجی ورودی و خروجی نسبت به سال گذشته به ترتیب ۴۰ درصد کاهش و ۷۴ درصد افزایش یافته است.

رسولی گفت: میزان واردات کالا از گمرک آستارا به لحاظ ارزش اقتصادی ۳۰ درصد کاهش یافته و درآمد گمرک این شهرستان در سال جاری سه هزار و ۱۱۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

عناوین برگزیده