تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۵۹۰۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

همه آنچه باید درباره گل گهر سیرجان بدانید

می متالز - معدن آهن گل گهر در شهرستان سیرجان، ۵۵ کیلومتری جاده سیرجان-شیراز قرار دارد. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید است و ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله را دارد.
همه آنچه باید درباره گل گهر سیرجان بدانید

به گزارش می متالز، ۱. تولیدات پس از استخراج این معدن شامل گندله سنگ آهن، کنسانتره، سنگ آهن و سنگ دانه‌بندی شده است.

۲. این شرکت سال ۱۳۴۸ در شهرستان سیرجان بهره‌برداری شد. ابتدا عملیات اکتشاف آن توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز شد و بعد از آن این همکاری با یک شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه پیدا کرد.

۳. هم‌اکنون ایمان عتیقی در سمت مدیریت عامل این شرکت قرار دارد. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی معدن، گرایش استخراج است و سوابق کاری متعدد از جمله عضو پیوسته انجمن آهن و فولاد ایران، مشاور معدنی مدیرعامل معادن اسفندقه، رئیس نظارت تولید و فروش شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را دارد.

۴. واحدهای استخراج معدن گل گهر عبارتند از خطوط یک، دو و سه کارخانه تغلیظ با ظرفیت شش میلیون تن در سال، خط چهار تولید کنسانتره آهن با ظرفیت دو میلیون تن در سال و خطوط پنج، شش و هفت فرآوری با ظرفیت شش میلیون تن در سال.

۵. شرکت گل گهر سیرجان یک باشگاه فوتبال به همین نام دارد که این باشگاه در شهر سیرجان واقع شده است و در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند. گل گهر سیرجان در مسابقات لیگ یک فصل ۹۷-۹۸ قهرمان شد.

۶. میزان فروش ماهانه شرکت گل گهر سیرجان در مهر ماه ۹۹ در بازارهای داخلی، معادل ۱۸ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۶۱ ریال بوده است.

۷. این شرکت از ابتدای سال مالی تا آخر مهر ماه ۹۹، در مجموع با فروشی معادل ۱۲۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۵۰۳ ریال، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۴ درصدی داشته است.

۸. سهم فروش صادراتی گل گهر سیرجان از کل فروش در ۶ ماهه اول امسال مبلغی معادل دو میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۳۲ ریال بود.

۹. کنسانتره سنگ آهن صادراتی، تنها محصول صادر شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان است که به میزان ۱۳۷/۱۳۸ تن فروخته شده است.

۱۰. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان سابقه حضور در نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه سیمکس ۲۰۲۰، نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی سال ۹۷، نمایشگاه ایران متافو سال ۹۷، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد سال ۹۸ و … را دارد.

برای مشاهده کلیپ کلیک کنید

منبع: کاما پرس
عناوین برگزیده