تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۵۹۳۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گلایه مدیرعامل هپکو از تعویق در اجرای قرارداد تولید دامپتراک/ هپکو برای قطعات به طرف خارجی سفارش قطعی داده است!

می متالز - رفیعی مدیرعامل شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو با اشاره به توافقات انجام‌شده به‌منظور انعقاد قرارداد هپکو با تعدادی از شرکت‌های معدنی در شهریورماه سال جاری جهت خرید دامپتراک، از به تعویق انداختن اجرای این قرار داد توسط شرکت های مذکور علیرغم سفارش قطعات توسط هپکو ابراز گلایه کرد.
گلایه مدیرعامل هپکو از تعویق در اجرای قرارداد تولید دامپتراک/ هپکو برای قطعات به طرف خارجی سفارش قطعی داده است!

به گزارش می متالز، علی‌محمد رفیعی مدیرعامل شرکت هپکو طی نامه‌ای به مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به توافقات انجام‌شده با هدایت ایمیدرو به‌منظور انعقاد قرارداد هپکو با تعدادی از شرکت‌های معدنی در شهریورماه سال جاری جهت خرید دامپتراک، از عدم تصویب این قرارداد در هیئت مدیره شرکت های مذکور و تعویق در فرآیند اجرایی شدن آن ابراز گلایه کرد.

رفیعی در این نامه آورده است: همان‌گونه که استحضار دارید این شرکت برنامه تولیدات سال ۱۴۰۰ خود را عمدتاً به محصولات موردنیاز معادن اختصاص داده است، در این راستا به دنبال توافقات اولیه در ۹۹/۰۶/۱۵ با حمایت ایمیدرو قراردادی با شرکت گوهر پویش گام (شامل شرکت‌های میدکو، ماهان و فولاد سیرجان و گل گهر) جهت خرید ده دستگاه دامپتراک ۷۰ تنی (با برند غربی)، از طریق شرکت ایراسکو با هدف انتقال تکنولوژی در ۹۹/۰۹/۱۵ نهایی و قرار شد (CKD) محصولات فوق، در ماه جاری (فوریه) ارسال گردد.

از آن تاریخ علیرغم پیگیری‌های این شرکت به دلیل عدم تصویب موضوع در هیئت‌مدیره آن شرکت، اجرایی شدن قرارداد به تعویق افتاده و این در حالی است که این شرکت سفارش قطعی به‌طرف خارجی داده است!

لذا خواهشمند است به هرگونه که صلاح می‌دانید با توجه به ضیق وقت مساعدت مقتضی مبذول فرمایید.

گفتنی است شهریورماه سال جاری بود که رئیس هیات عامل ایمیدرو طی نشستی با سهامداران و مدیران ارشد شرکت هپکو و خانه معدن اعلام کرده با توجه به شرایطی که برای تسهیل فعالیت‌های هپکو ایجادشده، این شرکت در آستانه امضای قرارداد با شرکت‌های متقاضی داخلی است.

پیش از آن نیز ایمیدرو در راستای راهبری توسعه و توانمندسازی بخش معدن کشور، اقدام به زمینه‌سازی برای امضای ۵ تفاهم‌نامه هپکو با بزرگان معدن و صنایع معدنی کشور (از زیر مجموعه های ایمیدرو) کرده بود و در نهایت نخستین قرارداد شرکت هپکو با بخش معدن جهت تولید دامتراک در اواسط شهریور ماه سال جاری به امضا رسید و ایمیدرو برای عملی شدن قرادادها، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی (زیرمجموعه ایمیدرو) را به عنوان پشتیبان و حامی عملی شدن قرادادها، مامور کرده بود.

اما با توجه به اینکه مدیرعامل هپکو در این نامه از نهایی شدن قرارداد با طرف خارجی و ارسال قطعات موردنیاز تولید دامپتراک در ماه جاری خبر داده است جای تعجب است که چرا شرکت های معدنی مذکور علیرغم تعهدات خود تاکنون در راستای اجرایی شدن این قرارداد اقدام نکرده اند، در حالی که اجرایی شدن پروژه تولید دامتراک در شرکت هپکو و انتقال این تکنولوژی با توجه به توانمندی های این شرکت در تولید ماشین آلات سنگین می تواند ضمن تأمین نیازهای بخش معدن کشور به این نوع ماشین آلات پس از سال ها چراغ تولید را در هپکو روشن کند.

دامپتراک‌ها کامیون‌های غول‌پیکری هستند که برای استفاده‌ی خارج جاده‌ای تعبیه‌شده‌اند و به‌طور مشخص در معدنکاری استفاده می‌شود، این ماشین‌ها برای حمل بارهایی نظیر شن، ماسه، سنگ، باطله‌های معدنی و… به کار گرفته می‌شوند وتوان حمل بسیار بالایی دارند.

عناوین برگزیده