تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۵۹۴۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن، جایگاه ویژه‌ای در کردستان دارند

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان: معادن، جایگاه ویژه ای در کردستان دارند و می توانند به لحاظ ایجاد ثروت و اشتغال، مسیر توسعه استان را تسهیل کنند.
معادن، جایگاه ویژه‌ای در کردستان دارند

به گزارش می متالز، خالد جعفری در چهل و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص استان، که با ۴ دستور کار در خصوص بررسی مسائل و مشکلات معادن و صنایع معدنی مربوط به منابع طبیعی و آبخیز داری، محیط زیست، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و قوانین معدنی برگزار شد، معادن را سرمایه های بسیار خوب کردستان عنوان و آن را در ایجاد ثروت و اشتغال در استان موثر خواند. 
وی ضمن اشاره به جایگاه قانونی شورا ی گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: برگزاری این جلسات اثرگذار است و مصوبات آن هم پشتوانه قانونی و اجرایی دارد. 
جعفری بر لزوم اصلاح برخی قوانین مرتعداری و رفع تناقضات قانون معادن تاکید و خاطرنشان کرد: اگر این مشکلات و تناقضات حل نشود، دچار مشکل خواهیم شد. 
معاون اقتصادی استاندار در این جلسه همچنین در خصوص تامین سوخت مورد نیاز برخی معادن استان، با اذعان به حساسیت هایی که در استان های مرزی وجود دارد، اظهار داشت: هر جا (کمبود) سوخت مانع تولید شود شرکت نفت کم کاری کرده لذا دستگاه ذیربط باید شرکت نفت را توجیه کند و این موضوع تعیین تکلیف شود تا مشکلی به عنوان تامین سوخت برای معادن نداشته باشیم.

عناوین برگزیده