تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۱۵۹۴۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخش خصوصی تمام تلاش خود را برای ارتقا اقتصاد کشور به کار گیرد/ قطعی برق شهرک‌ها موجب خسارت واحدهای صنعتی می‌شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز گفت: بخش خصوصی باید تمام تلاش خود را برای ارتقا اقتصاد کشور به کار گیرد.
بخش خصوصی تمام تلاش خود را برای ارتقا اقتصاد کشور به کار گیرد/ قطعی برق شهرک‌ها موجب خسارت واحدهای صنعتی می‌شود

به گزارش می متالز، یونس ژائله در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی اظهار داشت: اتاق بازرگانی نماینده بخش خصوصی است و باید به سمت قوی تر شدن حرکت کند. 

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی دست بخش خصوصی است و امروز فضای سرمایه گذاری در استان بسیار صمیمی بوده و جای کار برای همه وجود دارد، گفت: با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌توان اقتصاد را به سمت پویایی حرکت داد.

ژائله با بیان اینکه امروز برخی مشکلات نیز در استان وجود دارد، ادامه داد : قطعی برق شهرک ها موجب وارد آمدن خسارت به واحدهای صنعتی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اقتصاد حسادت است، گفت: کارهای بسیار بزرگی را می‌توان در استان انجام داد که راهکار آن حمایت دولت و نهادهای تصمیم‌ گیر از بخش خصوصی است.

این مدیر اقتصادی کشور با بیان اینکه متاسفانه برخی نهادها به دستورات مقامات عالی استان توجه نمی‌کنند، ادامه داد: در زمینه هماهنگی بین ادارات با مشکل روبرو هستیم.

ژائله با بیان اینکه در زمینه تجارت با آذربایجان اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است، گفت: تصمیم جدی برای همکاری با کشور آذربایجان داریم و تلاش می‌کنیم‌ تجارت با این کشور به ارقام سابق بازگردد.

وی ادامه داد: امروز باید در تجارت آزاد با کشور ترکیه تجارت خود را ارتقا دهیم‌ که این اقدام، مصوب روسای جمهور دو کشور است.

ژائله گفت: بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در استان درحال سرمایه گذاری است، گفت: سرمایه گذاری در کل کشور شاید منفی باشد اما در استان ما سرمایه گذاری مثبت است و باید گفت امروز دولت در زمینه واحدهای تولیدی در استان کاری انجام نداده و این بخش خصوصی است که درحال سرمایه گذاری است.

عناوین برگزیده