به گزارش می متالز، سیاستگذاران اروپایی روی خروجی لوله اگزوز خودروها تمرکز کردهاند. فولکسواگن با جریمه ۱۲۱ میلیون دلاری برای عدم رعایت اهداف زیستمحیطی در جهت کاهش تولید گاز CO۲ توسط ناوگان خودروهای سواری تولیدشده در سال ۲۰۲۰، مواجه شد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ نیز پذیرفته بود که در تستهای خروجی موتورهای دیزلی خود تقلب کرده است.
به گزارش بخش شرکتها و به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا از خودروسازان درخواست کرده که بهطور متوسط سالانه بالغبر ۲۰ درصد تا ۸/ ۹۹ گرم در هر کیلومتر از انتشار گاز CO۲ بکاهند، اما شرکت فولکسواگن ۵/ ۰ گرم در هر کیلومتر بالاتر از اهداف زیستمحیطی اروپا گاز دیاکسید کربن منتشر کرد. این مقدار تولید اضافی زمینه را مهیا کرد تا اتحادیه اروپا برای فولکسواگن جریمه سهرقمی در نظر بگیرد. سیاستگذاران اروپا جدیدا توجه ویژهای را معطوف به میزان تولید آلاینده CO۲ در خودروها کردهاند که خودروسازان نیز بالاجبار به سمت توسعه فناوری تولید کمتر گازهای آلاینده روی آوردهاند، در غیر این صورت باید ۹۵ یورو به ازای تولید هر گرم دیاکسید کربن جریمه اضافی بپردازند. مدیرعامل شرکت فولکسواگن میگوید شیوع بیماری کرونا توجه را از مساله آلایندگی خودروها دور کرد اما ما امیدواریم که در خودروهای مدل جدید برقی به این مساله توجه بیشتری داشته باشیم. فولکسواگن اخیرا اعلام کرده است که در حال کاهش تولید خودروهای با موتور احتراقی هستیم و بر این نکته تاکید دارند که در تولید خودروهای برقی میخواهند رقیب جدی برای تسلا باشند.