تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۵۹۴۹۰
سرویس خبر : انرژی
شریعتی جلسه امروز کمیسیون انرژی را تشریح کرد:

اصلاح الگوی مصرف انرژی و اصلاح ساختار حکم‌رانی انرژی با حضور زاکانی بررسی شد

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی، اصلاح نظام یارانه‌ها، اصلاح ساختار حکم‌رانی انرژی، جلوگیری از تورم قوانین و... ازجمله مباحث مطروحه در جلسه امروز با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود.
اصلاح الگوی مصرف انرژی و اصلاح ساختار حکم‌رانی انرژی با حضور زاکانی بررسی شد

به گزارش می متالز، مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه امروز(یکشنبه 19 بهمن ماه) از حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این کمیسیون خبر داد و گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی، اصلاح نظام یارانه‌ها، تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قوانینی که دولت آن‌ها را اجرا نکرده است، اصلاح ساختار حکم‌رانی انرژی، جلوگیری از تورم قوانین و... ازجمله مباحث مطروحه در این جلسه با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود که آقای زاکانی به اقدامات انجام شده توسط مرکز پژوهش‌ها در این زمینه‌ها و برنامه‌های پیش رو اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نمایندگان موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی نیز گزارشی از وضعیت انرژی کشور مبتنی بر ترازنامه هیدروکربوری سال 97 ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: طبق این گزارش شاخص شدت انرژی وضعیت بسیار نامناسبی دارد و با توجه به اینکه سال آخر برنامه ششم هستیم این شاخص باید نسبت به آغاز برنامه پنجم به نسبت یک دوم برسد اما اکنون متاسفانه در این مساله عقب بوده ولذا این موضوع نیازمند تدبیر جدی و پیگیری جزئیات آن در برنامه هفتم توسعه است.

عناوین برگزیده