تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۱۵۹۶۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلوگیری از برداشت بی رویه در مجتمع معادن فلات مرکزی بافق

می متالز - مدیر مجتمع معادن فلات مرکزی گفت: مجوز برداشت چاه گز، سه میلیون تن در سال بوده که به دو میلیون تن کاهش یافته است.
جلوگیری از برداشت بی رویه در مجتمع معادن فلات مرکزی بافق

به گزارش می متالز، رحیمی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر بافق، در خصوص دو درصد فروش گفت: عواید معادن و مقدار آن در هر منطقه طبق قانون مشخص و به آن منطقه پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم که سریعتر پرداخت کنیم.

وی درباره جلوگیری از برداشت بی رویه اظهار داشت: مجوز برداشت چاه گز سه میلیون تن در سال بوده که به دو میلیون تن کاهش یافته و همچنین آنومالی شمالی با وجود ذخیره‌ای که دارد سالی ۴ میلیون تن پروانه بهره برداری اخذ شده است.

مدیر مجتمع معادن فلات مرکزی بافق در مورد فراوری محصولات تصریح کرد: زمانی که تاسیساتی داخل شهرستان ایجاد شد باید از آن تجهیزات برای افزایش ارزش افزوده استفاده کرد چرا که وقتی فراوری صورت بگیرد هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد و این به نفع مجموعه و در کل بیت المال است.

سید علی نوروز زاده شهردار بافق نیز گفت: در کنار تمامی اقدامات خوب و موثر اقتصادی، موضوع مسوولیت‌های اجتماعی معادن و همچنین پرداخت به موقع دو درصد فروش از نظر شرعی باید حق و حقوق شهرستان حفظ شود و دو درصد فروش هم استمرار بهتری داشته باشد.

حسین محمدی رئیس شورای شهرستان بافق هم اظهار داشت: منابع بافق محدود و تجدید ناپذیر است و تولید بیش از حد و خروج بدون فراوری آن سبب می‌شود منابع خالی و شهر غیر قابل سکونت می‌شود.

عناوین برگزیده