تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۵۹۷۲۱
سرویس خبر : انرژی
موسوی:

۷۷ روستا اطراف شهرستان ملکان با بحران تامین آب شرب مواجه هستند/ نایب رئیس مجلس برای بازدید از پروژهای عمرانی به ملکان سفر می‌کند

می متالز - سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه شهرستان ملکان درحوزه تامین منابع آب شرب وابسته به شهرهای همسایه است،گفت: ملکان، لیلان، مبارک شهر و ۷۷ روستا اطراف این منطقه با بحران تامین آب شرب مواجه هستند.
۷۷ روستا اطراف شهرستان ملکان با بحران تامین آب شرب مواجه هستند/ نایب رئیس مجلس برای بازدید از پروژهای عمرانی به ملکان سفر می‌کند

علی موسوی

به گزارش می متالز، سیدعلی موسوی به سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان ملکان اشاره کرد و گفت: ملکان، لیلان، مبارک شهر از جمله مناطق کمتر توسعه یافته کشور بوده و مردم این مناطق با مشکلات مختلفی مواجه هستند، بر همین اساس از علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت کردیم از این شهرستان‌ها بازدید کند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار بگیرد و سپس با حضور مسئولان اجرایی و دولتی راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم در شهرستان‌های ملکان، مبارک شهر و لیلان با مشکلات متعددی مواجه هستند چرا که به دلیل بی‌توجهی مسئولان و یا کمبود اعتبار، برخی از پروژه‌های اساسی این منطقه نیمه تمام رها شده است که امیدواریم با سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی راه حلی برای آنها ارائه شود.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: پروژه نیمه تمام ذوب آهن شمال غرب ملکان بیش از 15 سال نیمه تمام مانده و باید علت این توقف بررسی شده  و مسئولان با همت و تلاش نسبت به تکمیل این پروژه صنعتی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان ملکان درحوزه تامین منابع آب شرب وابسته شهرهای همسایه است،  اظهار کرد: با توجه به اینکه 77 روستا و سه شهرستان ملکان، مبارک شهر و لیلان با بحران تامین آب شرب مواجه هستند باید هر چه سریع‌تر به این معضل اساسی رسیدگی شود. در این منطقه سد نیمه تمامی نیز وجود دارد که منبع آب شرب منطقه است و امیدواریم برای حل این مشکل و تکمیل سد نیز اقداماتی صورت بگیرد.

سخنگو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مشکلات فاضلاب و تصفیه خانه نیمه تمام شهرستان ملکان و همچنین پروژه احداث راه مواصلاتی لیلان به ملکان از جمله  پروژ هایی است که به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده و  نایب رئیس مجلس در این سفر از آنها بازدید خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس به عدم اجرای طرح هادی روستا در برخی از روستای ملکان، لیلان و مبارک شهر اشاره کرد و افزود: طرح هادی در برخی از مناطق حوزه انتخابیه نیمه تمام مانده و مردم را با مشکلات متعددی از این جهت مواجه کرده است که امیدواریم این مسئله نیز حل شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان عالی رتبه اجرایی کشوری و استانی نیز در این سفر نایب رئیس مجلس را همراهی خواهند کرد، امیدواریم این سفر موجب خیر و برکت برای شهرستان‌های ملکان، مبارک شهر و لیلان و روستاهای اطراف این شهرستان‌ها شود.

عناوین برگزیده