تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۶۰۲۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکلات ارزی و ترخیص کالا، مهمترین چالش فعالیت‌های اقتصادی در مازندران

می متالز - مشکلات ارزی و ترخیص کالا از گمرک، از مهمترین چالش فعالیت‌های اقتصادی در مازندران اعلام شد.
مشکلات ارزی و ترخیص کالا، مهمترین چالش فعالیت‌های اقتصادی در مازندران

Image result for مشکلات ارزی و ترخیص کالا، مهمترین چالش فعالیت‌های اقتصادی در مازندران

به گزارش می متالز، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با وزیر اقتصادی و دارایی و مدیران ارشد بانک‌های مازندران، با اشاره به ظرفیت‌های بخش صنعت و تولید در مازندران، مشکلات ارزی، ترخیص کالا از گمرک و موانع مالیاتی را از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مازندران بیان کرد.

آیت الله محمدی لائینی، سرعت بخشی به چرخ‌های صنعت را یکی از راه‌های خود کفایی و بی نیازی از واردات دانست و افزود: تولید کالا‌های متنوع و با کیفیت در مازندران نشان می‌دهد که تولیدکنندگان و کارآفرینان نخبه و تلاشگر زیادی در استان فعالیت می‌کنند که در صورت حمایت از آنان بخشی از موانع اشتغال حل می‌شود.

وزیر اقتصادی و دارایی در ادامه سفر خود به استان از صنایع چوب و کاغذ مازندران، بزرگترین تولیدکننده انواع کاغذ در کشور و بزرگترین کاغذ روزنامه‌ خاورمیانه در ساری بازدید کرد.

دژپسند در حاشیه‌ این بازدید با اشاره به اینکه بزودی بسته کامل تامین مالی برای توسعه و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی به کارگروه جهش تولید ارائه می‌شود افزود: واردات کاغذ با ارز ترجیحی سبب شد تولیدات داخلی این شرکت‌ها به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد که با تدابیر دولت، واردات انواع کاغذ نیز از لیست ارز ترجیحی خارج شد و اکنون تولیدات این واحد‌ها اقتصادی شده است.


وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: برای این که بار دیگر واحد‌های مختلف کشور به ظرفیت کامل تولیدی برسند، بسته جدید سرمایه در گردش و توسعه واحد‌ها در راه است که بزودی چگونگی بهره مندی واحد‌ها از این تسهیلات قابل توجه در کار گروه جهش تولید ارائه می‌شود.

لطفا برای مشاهده ی فیلم اینجا کلیک کنید.

عناوین برگزیده