تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۱۶۰۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان نظارت میدانی از استان آذربایجان شرقی:

بازدید نایب رئیس مجلس از پروژه ذوب آهن ملکان/نیکزاد: باید از کسانی که منابعشان را در اقتصاد دلالی نبرده‌اند، حمایت کنیم

می متالز - نایب رئیس مجلس گفت: باید از کسانی که منابعشان را در اقتصاد دلالی نبرده بلکه در تولید هزینه می کنند، حمایت کنیم تا سرمایه به جای سرگردانی در حوزه تولید هزینه شود.
بازدید نایب رئیس مجلس از پروژه ذوب آهن ملکان/نیکزاد: باید از کسانی که منابعشان را در اقتصاد دلالی نبرده‌اند، حمایت کنیم

علی نیکزاد ثمرین

به گزارش می متالز، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 21 بهمن) در جریان نظارت میدانی از استان آذربایجان شرقی، به شهرستان ملکان رفته و از پروژه کارخانه نیمه تمام ذوب آهن این شهرستان بازدید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت در احداث این کارخانه بخش ذوب آهن است، گفت: سرمایه گذاری این پروژه 95 میلیارد است که بنده از سرمایه گذار این پروژه که از افراد قابل اعتماد و دارای اهلیت شهرستان ملکان است تشکر ویژه می کنم.

وی ادامه داد: در جریان این بازدید مقرر شد 70 درصد اعتبارات مورد نیاز تکمیل این کارخانه با اعلام نظر کارشناسان رسمی دادگستری به صورت ریالی و 30 درصد مابقی آن به صورت وثیقه خارج از طرح در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد و چون سرمایه گذار اعلام کرده است که توانایی تامین ارز برای خرید ماشین آلات را دارد، تعهد می دهد که نوسانات ارز را نیز تقبل کند.

نیکزاد ادامه داد:  75 میلیارد تومان توسط بانک ملت و مابقی اعتبار مورد نیاز توسط سرمایه گذار برای تکمیل و توسعه این کارخانه تامین می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: باید بتوانیم از کسانی که منابعشان را در اقتصاد دلالی نبرده بلکه در تولید هزینه می کنند، حمایت کنیم تا سرمایه به جای سرگرانی در حوزه تولید هزینه شود. در حال حاضر منابع مالی زیادی در اختیار مردم قرار دارد که ورود آن به هر بازاری موجب ویرانی آن بازار می شود، در حالی که اگر در بخش تولید هزینه شود در ایجاد اشتغال برای جوانان، زمینه تشکیل خانواده و ازدواج جوانان را نیز فراهم می کند و در مباحث سیاسی، اجتماعی و امنیتی بسیار موثر است.

نیکزاد اظهار کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری پشتیبانی از کسانی که منابع مالی شان را در اقتصاد تولیدی هزینه می کنند، وظیفه ما است و امیدواریم این کارخانه ظرف یک سال آینده با توجه به همت و پیگیری های آقای سید علی موسوی نماینده مردم ملکان، تکمیل و به بهره برداری برسد.

عناوین برگزیده