تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۶۰۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پنج طرح صنعتی و کشاورزی در جوین خراسان رضوی به ثمر نشست

می متالز - پنج طرح صنعتی و کشاورزی در زمینه تولید آهن اسفنجی و آبیاری های نوین در جوین خراسان رضوی به ثمر نشست.
پنج طرح صنعتی و کشاورزی در جوین خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش می متالز، فرماندار جوین روز سه شنبه گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع جوین طی دهه مبارک فجر به ثمر نشست.

حسین جمشیدی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری صرف احداث کارخانه برکیت سرد تولید آهن اسفنجی در مجموعه پارس فولاد واقع در شهرستان جوین شده است.

وی اضافه کرد: کارخانه تولیدی پارس فولاد یکی از مهمترین طرح‌های صنعتی در جوین است که با سرمایه گذاری پنج هزار و ۲۰ میلیارد ریال شامل سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال و ۳۲ میلیون یورو در ۲ سال قبل به بهره برداری رسید.

فرماندار جوین گفت: این واحد تولیدی که یکی از طرح‌های بزرگ فولادی کشور است سالانه افزون بر ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند.

رییس جهاد کشاورزی جوین هم گفت: چهار طرح کشاورزی همزمان با دهمین روز دهه مبارک فجر با هزینه ۲۳ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

علی اکبر قارزی  عصر سه شنبه افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰۹ هکتار سامانه آبیاری نوین بود که از این طریق برای ۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.  

وی ادامه داد: طرح‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار طی هفت سال گذشته دولت تدبیر و امید در  سه هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان جوین اجرا شده که این میزان سه برابر ادوار گذشته بوده است.

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

عناوین برگزیده