به گزارش متالز، علی امام در مراسم بهره برداری از دو پُست برق امیرکبیر و آزادگان در خط 3 متروی تهران، اظهار کرد: در راستای تکمیل سامانه های برق و تجهیزات خط 3 متروی تهران که در سنوات گذشته افتتاح شد، امروز پست برق آزادگان و امیرکبیر به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه چندی پیش پست نوبنیاد در شمال خط 3 نیز بهره برداری شد، ادامه داد: با بهره برداری از پست های جدید می توان انتظار داشت شبکه برق متروی تهران از پایداری بالاتری برخوردار شود. این اقدام برای خطوط دیگری که نواقصی دارند، در حال انجام است بنابراین نباید فکر کنیم که اگر ایستگاه یا ایستگاه هایی در مترو راه اندازی می شود، کار برای ما پایان یافته است زیرا ما در شرکت مترو، موظف هستیم عملیات تکمیلی را هم انجام دهیم تا مترو به عنوان مطمئن ترین شبکه حمل و نقل کلانشهر تهران حتی در شرایط اضطراری نیز بتواند در خدمت شهروندان باشد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره اهمیت ایجاد پست های برق در مترو، گفت: شبکه مترو به گونه ای طراحی شده که در شرایط خاص نیز اگر یکی از پست های برق یا بخشی از شبکه برق تهران قطع شد، دچار اختلال نشود و بتواند سرویس دهی کند؛ این امر مستلزم این است که مترو از چند پست برق فشار قوی بهره مند باشد تا اگر به هر دلیلی یکی از آنها از مدار خارج شد، بتوان با استفاده از پست دیگر، سرویس دهی انجام شود.
وی با تأکید بر اینکه ایجاد پست های برق برای اطمینان بخشی به سطح پایداری شبکه برقی مترو است، تصریح کرد: هر یک از خطوط مترو 2 یا 3 پست برق دارد، در خطوط بهره برداری شده این پست ها به تدریج ایجاد شده است و پست های خط 3 نیز با افتتاح امروز تکمیل شد. در خطوط 6 و 7 نیز که به تدریج در حال تکمیل است، پست های برق به تدریج راه اندازی میشود. هزینه ایجاد پست آزادگان 150 میلیارد تومان و هزینه پست امیرکبیر حدود 80 میلیارد تومان شده است.
امام درباه ایستگاه های در انتظار افتتاح نیز گفت: 10 ایستگاه در حال تکمیل است اما هنوز از 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک رفاه، حدود 300 میلیارد تومان باقی مانده که به کار ما آسیب زده است بنابراین افتتاح برخی از ایستگاه ها به سال آینده کشیده خواهد شد.
وی افزود: اولین ایستگاه آماده افتتاح در اسفند ماه شهید محلاتی یا دروزاه دولاب و دومین ایستگاه میدان قیام است و 6 ایستگاه به عنوان فاز دو در مراحل پایانی قرار دارد.