تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۶۰۹۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

آنالیز بازار بیلت تانگشان در هفته منتهی به سال نو

می متالز - در هفته گذشته، بازار بیلت چین با نوساناتی همراه بود و تقاضا قدری افزایش یافت. فولادسازان چینی، قیمت بیلت را روی ۳۸۵۰ یوان قفل نموده و حاضر به کاهش قیمت بیشتر نیستند. این در حالیست که در شرایط فعلی، هزینه تولید بیلت با ۱۳ درصد مالیات در حدود ۴۰۲۰ یوان میباشد که نسبت به یک هفته قبل تر ۶۴ یوان رشد داشته و این به معنای تولید با ۱۷۰ یوان ضرر میباشد.
آنالیز بازار بیلت تانگشان در هفته منتهی به سال نو

به گزارش می متالز، این شرایط باعث شد تا در هفته منتهی به ۱۰ فوریه، ۴۲ کوره بلند از مجموع ۱۲۶ کوره بلند تانگشان برای کاهش هزینه های سربار متوقف شود. ظرفیت تولید هفتگی این ۴۲ کوره بلند نزدیک به ۷۰۶ هزار تن برآورد میشود. نرخ بهره برداری از ظرفیت نیز با ۱.۴ درصد افت به ۷۴.۴۲ درصد رسیده که ۳.۶۳ درصد از مدت مشابه سال گذشته و ۴.۴۲ درصد از ماه قبل پایین تر است.

در همین مدت، میزان فروش روزانه بیلت در تانگشان افزایش ۱۵ هزار تنی داشته است و ۳۱۵۰۰ تن برآورد م یشود. این در حالیست که مصرف روزانه نوردکاران منطقه تانگشان، کاهش ۱۶۰۰۰ تنی بیلت را شاهد بوده است. به نظر میرسد که خریداران در حال انبار کردن محصول برای تولید در زمان افزایش قیمتها هستند.

موجودی انبارهای بیلت تانگشان نیز در نتیجه ی خرید بیشتر تجار و نوردکاران از یک سو، و تولید کمتر فولادسازان از سوی دیگر افت جزئی ۱۰ هزار تنی را نسبت به هفته قبل ثبت نموده است. صنایع پایین دستی شمش، برای دوره تعطیلات خود سعی در تامین موجودی کافی داشتند که موجب افزایش خرید در قیمت ۳۸۵۰ یوان شده است.

موجودی محصولات نهایی نیز طی هفته گذشته با رشد قابل توجهی خصوصا در کارخانجات تولیدکننده روبرو شده است. بازار کاملا وارد فاز تعطیلات شد و میزان خرید تجار به شدت پایین آمد. لذا، بیشتر محصولات تولید در انبار کارخانه ها باقی مانده اند.

در کل، اینطور به نظر میرسد که قیمت بیلت در طول تعطیلات فستیوال بهاره روی ۳۸۵۰ یوان ثابت بماند و کارخانه ها نیز با همین شرایط به تولید خود ادامه دهند و موجودی انبارهای بیلت و محصول نهایی در پایان تعطیلات شاهد افزایش باشد. اگرچه، شرایط کنونی نوید بازاری پر رونق تر را پس از تعطیلات سال نو چینی میدهد.

منبع: پِلَنِر
عناوین برگزیده