تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۶۰۹۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تاکید استاندار بر مشارکت ایدرو در حوزه مس و زنجیره تولید شمش سیستان و بلوچستان

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان ورود ایدرو در راه اندازی معادن و مشارکت و سرمایه گذاری ایدرو در حوزه مس استان و تولید زنجیره تولید شمش را در استان خواستار شد.
تاکید استاندار بر مشارکت ایدرو در حوزه مس و زنجیره تولید شمش سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی ۲۶ بهمن ماه در دیدار با صالحی‌نیا معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار داشت: بهره‌برداری از ذخایر مس در استان می‌تواند جایگزین فروش نفت در کشور شود و این موضوع زمانی تحقق می یابد که بهره‌برداری از ذخایر مس استان و زنجیره تولید صنایع وابسته به مس کامل شود.

استاندار تصریح کرد:سرمایه‌گذاری در حوزه مس نیاز به تکنولوژی وابسته به کشورهای خارجی ندارد و تا مرحله تولید شمش تجربه و دانش آن وجود دارد.

موهبتی بیان کرد: اگر چرخه و زنجیره تولید مس را کامل کنیم، زمینه احداث کارخانه‌های عدیده‌ای را در استان رقم خواهیم زد که در اقتصاد استان بسیار اثر گذار خواهند بود.

وی گفت: در بین ذخایر معادن مس در استان ۲ معدن بزرگ مقیاس وجود دارد.

استاندار اظهار داشت: با راه‌اندازی معادن مس می توان خروج کنسانتره را از استان محدود کرد تا صنایع و زنجیره تولید شمش در استان کامل شود و در کنار آن صنایع و معادن کوچک مقیاس شکل بگیرد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایدرو هم در این نشست مشارکت در حوزه مس را مورد تایید قرار داد و افزود: برنامه‌ریزی در این خصوص نیاز به تصمیم گیری و نشست مشترک با ایمیدرو دارد که در هفته آینده این نشست را برگزار می‌کنیم.

صالحی‌نیا اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی از جمله مس مربوط به ایمیدرو است و با ایمیدرو نشست مشترکی خواهیم داشت تا در این زمینه تصمیم گیری نماییم.

وی افزود: ایدرو می تواند در تولید مقاطع مسی از مرحله شمش به بعد مشارکت نماید.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد