تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۹
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۶۱۱۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل چادرملو مطرح کرد:

ارزیابی مثبت آغاز عرضه سنگ آهن در بورس کالا با اعمال دو پیشنهاد

می متالز - مدیرعامل چادرملو با ارزیابی مثبت آغاز عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا گفت: این اقدام با رعایت ملاحظاتی به نفع همه خواهد بود.
ارزیابی مثبت آغاز عرضه سنگ آهن در بورس کالا با اعمال دو پیشنهاد

به گزارش می متالز، ناصر تقی زاده با ارزیابی مثبت آغاز عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا گفت: این اقدام با رعایت ملاحظاتی به نفع همه خواهد بود. باید به شرکت های معدنی اجازه داده شود محصولات را همسو با نرخ های جهانی بفروشند یا امکانی فراهم شود تا تنها شرکت های تولیدکننده امکان خرید سنگ آهن از بورس داشته باشند که با در نظر گرفتن این دو مورد، اتفاقی مبارک از طریق بورس کالا رقم می خورد.

وی با مخالفت صادرات سنگ آهن خام، کنسانتره و گندله در شرایط فعلی افزود: البته ارزان فروشی در داخل عامل رغبت شرکت ها به صادرات است و اگر به وسیله سازوکار بورس کالا این رویکرد تغییر کند، روند صادرات مواد خام نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. سنگ آهن در بازار داخلی به میزان قابل توجهی کمتر از قیمت بازارهای صادراتی فروخته می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان و مسوولان با روی کار آمدن شرکت های فولادی، ذخایر سنگ آهن تنها جوابگوی نیاز ۱۰ تا ۱۲ سال صنعت فولاد خواهد بود و صلاح نیست سنگ خام را صادر کرده و در آینده به واردکننده سنگ آهن تبدیل شویم. بنابراین سنگ آهنی ها و فولادی ها باید بر سر قیمت سنگ آهن توافق کنند و بهتر است این نرخ در محدوده نرخ های جهانی و حداکثر ۲۰ درصد زیر قیمت های جهانی باشد.

تقی زاده توجه ویژه به امر اکتشافات را موضوعی ضروری خواند و عنوان کرد: کمبود سنگ آهن با راه اندازی واحدهای در دست اجرا مشهودتر خواهد بود و اکتشاف تنها راهکار رهایی از این چالش است. در کویر مرکزی و سایر نقاط ذخایر مطلوبی از سنگ آهن نهفته است و لازمه آن اکتشافات است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده