تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۶۱۳۶۲
سرویس خبر : انرژی

اولین محموله آمونیاک ایران به ترکیه صادر شد

می متالز - مدیرعامل شرکت کود شیمیایی اوره لردگان از صادرات اولین محموله آمونیاک این شرکت پتروشیمی به ترکیه خبر داد و اعلام کرد: اولین محموله اوره لردگان هم به زودی روانه بازارهای صادراتی با هدف ارزآوری و تامین ارز مورد نیاز کشور خواهد شد.
اولین محموله آمونیاک ایران به ترکیه صادر شد

به گزارش می متالز، «محسن محمودی» در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات اولین محموله آمونیاک این شرکت پتروشیمی به ترکیه، گفت: اولین محموله دو هزار و ۵۰۰ تنی آمونیاک از مسیر دریایی به این کشور همسایه صادر شده است.

مدیرعامل شرکت کود شیمیایی اوره لردگان همچنین از صادرات اولین محموله اوره این پتروشیمی در روزهای آینده خبر داد و افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره به‌عنوان ششمین مجتمع پتروشیمی کشور به‌دست متخصصان و نیروهای داخلی به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسوول همچنین از آغاز مطالعات فنی و مهندسی اجرای قریب الوقوع عملیات ساخت طرح بازیافت دی اکسیدکربن پتروشیمی لردگان توسط شرکت های ایرانی خبر داد و یادآور شد: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید اوره پتروشیمی اردگان حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به تولید با ۹۰ درصد ظرفیت اسمی محصول آمونیام، نسبت تولید به ظرفیت اوره را بیش از ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: با مشارکت سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی به زودی شاهد تولید با ظرفیت اسمی ۱۰۰ درصدی اوره و آمونیاک در پتروشیمی لردگان خواهیم بود.

محمودی همچنین با اشاره به امضای چهار تفاهم نامه و قرارداد همکاری با شرکت های دانش بنیان ایرانی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل صنعت پتروشیمی یادآور شد: به همت شرکت های ایرانی، زمینه تامین کامل قطعات یدکی، تجهیزات و مواد مصرفی پتروشیمی لردگان در داخل کشور با هدف صرفه جویی ارزی، کاهش ریسک تولید و وابستگی کمتر به سازندگان و تامین کنندگان خارجی کلید خورده است.

گفتنی است، دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بازار سرمایه از دیروز آغاز به کار کرد.

عناوین برگزیده