تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۶۱۵۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه:

تنوع تختال تولیدی شرکت فولادمبارکه در جهان کم نظیر است

می متالز - معاون بهره برداری فولاد مبارکه درخصوص تولید آخرین محصول این شرکت گفت: باتوجه به توسعه‌های زیرساختی فولادمبارکه طی سال‌های اخیر به ویژه در حوزه تولید تختال، می‌توان گفت امروزه فولادمبارکه تنها شرکت در خاورمیانه است که قادر به تولید تمام محصولات ویژه و روز دنیا تا مرحله تختال است.
تنوع تختال تولیدی شرکت فولادمبارکه در جهان کم نظیر است

به گزارش می متالز، مختار بخشیان در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی-ایران‌متافو با بیان این مطلب افزود: تختال ۳۰۰ میلی‌متری، ۲۵۰میلی‌متری، ۲۰۰ میلی‌متری و ۲۲۰ میلی‌متری در سبد محصولات فولاد مبارکه وجود دارد و عملکرد این شرکت در زمینه تولید تختال در جهان کم نظیر است و شاید تعداد کمی از تولیدکنندگان فولادی در جهان باشند که این تنوع محصول و تختال را داشته باشند. 

وی افزود: تولید ورق فولادی، انواع ورق گرم، اسیدشویی و گالوانیزه و رنگی نیز از دیگر محصولات فولادمبارکه است در کنار آن در بخش‌های پایین دستی همچون کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی فعال است و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان نیز نام شرکت فولادمبارکه می‌درخشد. 

معاون بهره‌برداری فولادمبارکه در خصوص اهمیت پروژه نورد گرم ۲ فولادمبارکه گفت: فولادمبارکه سرمایه گذاری سنگین و نزدیک به ۴۰۰میلیون یورو تا مرحله تولید تختال انجام داده و کوره های خود را توسعه داده و ماشین ۵ ریخته گری را به بهره برداری رسانده است. ایستگاه گاززدایی پیشرفته نیز در مرحله نصب و راه اندازی است. همه این موارد در جهت توانمندی فولاد انجام شده است. 

به گفته بخشیان، تولیدکنندگان فولاد در سال‌های اخیر توسعه زیادی در سبد محصولاتشان داشته اند. البته حرکت فولادسازهای دنیا به سمت تولید ورق عریضتر و سبکتر و با استحکام بالاتر رفته است. 

وی افزود: ما نیز برای اینکه از این غافله عقب نمانیم  سرمایه‌گذاری برای تولید تا مرحله تختال را انجام دادیم و اکنون می‌توان گفت فولاد مبارکه توان تولید هرنوع گرید فولادی میکروآلیاژی را تا مرحله تختال دارد اما متاسفانه تبدیل آن به ورق به آرزو در صنعت فولاد تبدیل شده است. 

بخشیان گفت: طرح نورد گرم ۲ در همین راستا تعریف شده و از سال ۸۹ اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار انجام گرفت، اما به دلیل تحریم‌ها در ۲مرحله این طرح متوقف شد اما اکنون کار با پیمانکار چینی به پیش می‌رود و اگر به بهره برداری برسد، فولاد مبارکه حرف اول را در تولید محصول کیفی و تراز اول دنیا خواهد زد. 

معاون بهره‌برداری فولادمبارکه ادامه داد: در این حوزه از تولیدکنندگان جهان عقب افتادیم اما نورد گرم ۲ می‌تواند این گپ به وجود آمده را به خوبی پر کند؛ انتظار ما از مسوولان است که طبق دستور وزیر صمت در بازدید از فولادمبارکه هرچه زودتر واحد نورد گرم ۲ وارد فاز عملیاتی شود و این اقدام هرچه زودتر به نتیجه برسد. 

وی همچنین در خصوص اهداف این شرکت به جهت حضور در هفدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران‌متافو گفت: نمایشگاه همیشه فرصت مناسبی است که تمامی فعالان حوزه دور یکدیگر جمع شده و با توانمندی ها و پتانسیل‌های یکدیگر آشنا شوند. 

بخشیان تصریح کرد: سیاست گروه فولاد مبارکه نیز همواره بر این بوده تا در نمایشگاه‌های تخصصی شرکت کند، امروز نیز مجموعه فولاد مبارکه به صورت فعال در این نمایشگاه شرکت کرده‌ و فرصت خوبی است تا توانمندی‌های فولاد مبارکه عرضه شود و هم از پتانسیل های موجود در کشور در عرصه فولاد استفاده کنیم.

عناوین برگزیده