تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۱۶۱۷۰۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سرگزی مطرح کرد:

رفع مشکل کمبود زمین در کلانشهرها با استفاده از ظرفیت بافت فرسوده

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده کلانشهر‌ها در راستای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت:زمین‌‎های بافت فرسوده اکثراً به نسبت سایر نقاط شهری تراکم پایین‌تری دارند لذا می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و تراکم مناطق بافت فرسوده را افزایش دهیم.
رفع مشکل کمبود زمین در کلانشهرها با استفاده از ظرفیت بافت فرسوده

محمد سرگزی

به گزارش می متالز، محمد سرگزی با اشاره به تصویب مفادی از طرح جهش تولید و تامین مسکن، گفت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی شده که به منظور تامین زمین ارزان قیمت و مناسب از فضای حریم کلانشهرها و استفاده شود و ازطرفی هم به دلیل تراکم بالای ساختمان در شهر تهران و بسیاری از کلانشهرها مقرر شده ظرفیت بافت فرسوده‌ در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به نیاز جدی مردم به مسکن باید در صورت امکان نسبت به افزایش تراکم در سطح شهر اقدام شود. متاسفانه در طرح تفصیلی سطح اشغال بنا را از 60 به 50 درصد کاهش دادند که این امر با سیاست‌های حوزه مسکن مغایرت دارد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده کلانشهر‌ها در راستای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن؛  اضافه کرد: بافت فرسوده یکی از حوزه هایی است که امکان افزایش تراکم در آن وجود دارد؛ زمین‌‎های بافت فرسوده اکثراً به نسبت سایر نقاط شهری تراکم پایین‌تری دارند لذا می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و تا رسیدن تراکم این مناطق به میانگین تراکم سایر نقاط شهری نسبت به تولید مسکن اقدام کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولان باید نسبت به بازسازی و بهسازی بافت فرسوده اهتمام جدی داشته باشند و این مناطق را در اولویت ساخت قرار دهند کما اینکه در طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز به این نکته اشاره شده است و سپس نسبت به گسترش حریم شهرها اقدام کنیم.

عناوین برگزیده