تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۶۱۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیرکل گمرک ایلام: با سفر آیت‌الله رئیسی به بغداد طلب تجار ایرانی از عراق وصول شد

می متالز - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فراهم کردن امکان حقوقی برای بازپس‌گیری طلب تجار ایرانی از طرف عراقی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های گمرک از دستگاه قضا بوده است که با سفر اخیر آقای رئیسی به عراق محقق شد.
مدیرکل گمرک ایلام: با سفر آیت‌الله رئیسی به بغداد طلب تجار ایرانی از عراق وصول شد

به گزارش می متالز، روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام در خصوص سفر رئیس دستگاه قضا به عراق و تفاهمات انجام شده برای تسهیل امور تجاری، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های گمرک از دستگاه قضا فراهم کردن امکان حقوقی برای باز‌پس‌گیری طلب تجار ایرانی از طرف عراقی بوده که خوشبختانه با سفر اخیر رئیس دستگاه قضا به عراق این موضوع محقق شد.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها و عدم جابجایی پول بیشتر تجارت ایران و عراق به صورت سنتی انجام می‌شود که در پی آن باید پول به صرافی‌ها منتقل شود یا به طور مستقیم مورد مبادله قرار گیرد که در این بین مشکلاتی از جمله عدم بازگشت پول رخ می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: در صورت تشکیل دادگاه‌های تخصصی تجاری میان ایران و عراق برای تسهیل امر بازرگانی و تجاری تجار و بازرگانان امکان پیگیری حقوقی مسائل مربوط به تجار باعث کمتر متضرر شدن تجار می‌شود و این موضوع باعث بازگشت ارز به داخل کشور می شود که بسیار حیاتی است.

عناوین برگزیده