تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۱۶۲۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی بیان کرد؛

تکمیل فرآیند زنجیره ارزش مهمترین برنامه های استان آذربایجان شرقی در سال1400

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در گفتگو با برنامه رادیویی دستاورد از تکمیل فرایند زنجیره ارزش در صنایع خودرو، صنایع غذایی و فولاد، به عنوان مهمترین برنامه سازمان صمت استان در سال 1400 یاد کرد.
تکمیل فرآیند زنجیره ارزش مهمترین برنامه های استان آذربایجان شرقی در سال1400

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده با گرامیداشت یاد و خاطره قیام مردم تبریز در 29 بهمن ماه 56 و ضمن تبیین بخشی از برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید، گفت: اولویت اول استان در سال آتی تکمیل زنجیره ارزش در حوزه های یاد شده بوده و از استحصال تا فرآیند تولید محصول نهایی با جدیت دنبال خواهد شد.

 

آذربایجان شرقی؛ رتبه اول در تولید مقاطع فولادی/ رتبه سوم در زمینه فولاد

وی با اشاره به اهمیت ظرفیت بسیار بالای صنایع فولادی در استان و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در دهه های سوم و چهارم بعد از انقلاب، افزود: آذربایجان شرقی با واحدهای فولادی دارای تکنولوژی های نوین، رتبه سوم کشوری در زمینه فولاد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به تولید محصولات فولادی با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی، ادامه داد: آذربایجان شرقی به همت صنعتگران در تولید مقاطع فولادی رتبه یک کشور را دارد و با محصولات استاندارد و با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای رقابتی جهان حضور پررنگی دارد.

وی صنایع فولادی بویژه توسعه فولاد میانه و افزایش تولید آهن اسفنجی در این مجموعه که خوراک سایر واحدها می باشد را از دیگر برنامه های مهم استان در سال 1400 دانست و تصریح کرد: در صنایع فولادی بعد از انقلاب به همت صنعتگران بخش خصوصی پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

 

صادرات محوری و تکنولوژی نوین در صنایع شیرینی و شکلات استان

حبیب امین زاده با اشاره به رتبه دوم کشوری استان در زمینه شیرینی و شکلات، یکی دیگر از دستاوردهای مهم استان بعد از انقلاب از نظر تکنولوژیکی و صادرات محوری را، صنایع شیرینی و شکلات عنوان کرد و گفت: این صنعت ارزآور و اشتغال زا در استان رونق بسیار خوبی دارد و ظرفیت های عمده صادراتی محصولات این حوزه، منجر به کسب عناوین برتر و نمونه ملی در صنایع شیرینی و شکلات شده است.

عناوین برگزیده