تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۶۲۷۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طبس، عسلویه معدنی شرق کشور

می متالز - شهرستان طبس با دارا بودن ذخایر استراتژیک زغال سنگ و فلورین ظرفیت تبدیل شدن به عسلویه شرق کشور را دارد.
طبس، عسلویه معدنی شرق کشور

به گزارش می متالز، حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به شرایط استراتژیک معدنی شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود ذخایر ارزشمند و نعمات خدادادی در گستره وسیع این شهرستان ثروتی عظیم در اختیار منطقه شرق کشور قرار داده، اما هنوز در مسیر درست استفاده نشده است.

او افزود: مسیر حضور سرمایه گذار در حوزه معدنی باید هموار باشد و مسوولان نیز بهترین همکاری را داشته باشند، اما نقش مسئولیت‌های اجتماعی بهره برداران معدنی در برابر استفاده از این همه ثروت خدادادی که در شهرستان طبس خارج می‌شود باید در نظر گرفته شود و نیازمند سازماندهی است که مدیران مرتبط باید در این حوزه نقشه راه ارائه کنند.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: فرآوری محصولات معدنی در شهرستان باید به عنوان یک اصل در دستور کار مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

عضو شورای عالی معادن خراسان جنوبی تأکید کرد: مهمترین اصل در فعالیت‌های معدنی توجه به فرآوری محصولات و توسعه صنایع معدنی است که باید نخبگان و متخصصین این حوزه هرچه سریعتر نقشه راه مناسبی ترسیم و عملیاتی کنند.

او ادامه داد: هرکدام از سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه معدنی که در نقشه راه خود به فرآوری محصولات در شهرستان اهتمام داشته باشند مورد حمایت مادی و معنوی نماینده مردم و مسئولان منطقه قرار می گیرند.

۱۵۷ پروانه بهره برداری معدنی در شهرستان طبس

زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با اشاره به ۱۵۷ پروانه بهره برداری معدنی در شهرستان طبس گفت: سالیانه ۱۰ میلیون تن مواد معدنی در شهرستان طبس استخراج می‌شود.

او افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن از معادن زغال سنگ شهرستان طبس در سال استخراج می‌شود.

زارع نیا ادامه داد: ۱۸ نوع ماده معدنی تاکنون پروانه بهره برداری دریافت کرده و در شهرستان طبس ۳۳ نوع ماده معدنی وجود دارد.

رئیس اداره صمت شهرستان طبس تصریح کرد: زغال سنگ، فلورین، خاک‌های صنعتی و نسوز، آهن، دولومیت، بنتونیت، باریت، سنگ‌های ساختمانی، تراورتن، مرمر، مرمریت، سرب و روی از جمله مهمترین مواد معدنی هستند.

او با اشاره به اشتغال زایی پایدار در شهرستان طبس بیان کرد: از ۸ هزار نفری که در معادن شهرستان طبس مشغول به فعالیت هستند بالغ بر ۵ هزار نفر در معادن زغال سنگ شهرستان طبس فعالیت می کنند.

عناوین برگزیده