به گزارش می متالز، علی شهریایرپور در بازدید میدانی از روند اجرایی پروژه راهآهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد اظهار داشت: اگر در خصوص پروژههای چهارمحال و بختیاری اولویت بندی قائل شویم، مهمترین پروژه فعلی این استان راه آهن است.
وی افزود: این راه آهن در صورت بهرهبرداری هر ساله حدود 3 و نیم میلیون تن بار را جا به جا خواهد کرد، در فاز اول حدود 700 هزار نفر جا به جایی مسافر دارد و در مراحل بعد به دو میلیون مسافر هم میرسد.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این پروژه از سال 91 شروع شد اما عملیات اجرایی مناسبی نداشت، کل اعتبار برای این پروژه تا پایان سال 97، چهل میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آن 12 درصد بود.
شهریارپور تصریح کرد: در طول این دو سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت، سال گذشته حدود 101 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد و با تخصیص حدود 80 میلیارد تومان صورت گرفت.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: در سال جاری که نقطه عطف کار و فعالیت پروژه بود حدود 340 میلیارد تومان تاکنون برای پروژه اعتبار مصوب شد و تخصیص صد در صدی صورت گرفته است.
شهریارپور با اشاره به آخرین پیگیری در خصوص این پروژه، خاطرنشان کرد: با 100 میلیارد اعتبار تکمیلی دیگر موافقت اولیه صورت گرفت که این اعتبار تخصیص داده میشود، برای این پروژه برنامه زمانبندی مدنظر است.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی قرار است تا پایان سال جاری حدود 45 کیلومتر از محور کار زیرسازی آن انجام شود و مابقی طول محور که حدود 47 کیلومتر دیگر است تا پایان فعالیت دولت کارهای زیربنایی و زیرساختی آن خاتمه یابد. امید است در آینده نزدیک از پروژه بهرهبرداری شود و شرایط استفاده مردم استان از پروژه فراهم شود.
مجید نظری، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید عنوان داشت: در این پروژه 15 دستگاه تونل با حدود 5300 متر طول و 11دستگاه پل بزرگ با حدود 2500 متر وجود دارد. پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و یکی از پروژههای بزرگ استان چهارمحال و بختیاری و اولویت ستاد اقتصاد مقاومتی است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه در چهار قطعه، قطعه اول به طول 41 کیلومتر تا پایان سال 50 درصد پیشرفت خواهد داشت، قطعه دوم به طول 22 کیلومتر با 97 درصد پیشرفت فیزیکی از نظر زیرسازی و قطعه سوم و چهارم به طول 29 کیلومتر با پیشرفت 15 درصدی در حال اجرا میباشد.
نظری با اشاره به دو ایستگاه بزرگ، بیان داشت: ایستگاه سفید دشت در دست اجرا میباشد و امید است ایستگاه شهرکرد با تغییر جانمایی بحث زیرسازی این راه آهن تا پایان دولت انجام گیرد.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روسازی این راه آهن، گفت: 45 کیلومتر آماده روسازی خواهد شد و امید است اقدامات اولیه را در رابطه با این موضوع فراهم آوریم.