تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۱۶۳۳۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اکتشاف راه‌حلی برای حل مشکل کمبود سنگ‌آهن کشور

می متالز - ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حاشیه هفتمین کنفرانس استیل‌پرایس در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی کشور با صادرات سنگ‌آهن خام، کنسانتره و گندله مخالف هستم و به عقیده من در چنین شرایط این محصولات نباید صادر شود.
اکتشاف راه‌حلی برای حل مشکل کمبود سنگ‌آهن کشور

اکتشاف راه‌حلی برای حل مشکل کمبود سنگ‌آهن کشور

به گزارش می متالز، وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که این محصولات در داخل کشور با نصف قیمت صادراتی به فروش می‌رسد لذا ارزان‌فروشی در داخل منجر می‌شود تمایل به صادرات افزایش یابد و باید راهکاری برای این موضوع ارائه شود. 
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اتمام ذخیره کشور طی 12 سال آینده بیان کرد: این صحیح نیست که سنگ‌خام را صادر کنیم و سال‌های بعد ناچار به واردات آن شویم. دولت باید به تولیدکنندگان سنگ‌آهن اجازه دهد در خصوص قیمت این محصول با فولادی‌ها به توافق برسند.
تقی‌‌زاده اکتشاف را راه‌حلی برای حل مشکل کمبود سنگ‌آهن در کشور دانست و ادامه داد: تردید نکنید که در کویر مرکزی ایران و در مناطق مختلف کشور معادن نهفته زیرزمینی وجود دارد که باید بر روی آن‌ها اکتشاف صورت گیرد. 
وی توسعه پایدار را در گروی سرمایه‌گذاری شرکت‌های توانمند دانست و گفت: تصمیم وزارت صمت در استفاده از منابع مالی شرکت‌های بزرگ در توسعه زیر ساخت‌های کشور گامی مثبت برای آبادانی مناطق کم برخوردار است.
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طرح ملی شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران حرکتی بی‌سابقه در توسعه پایدار است که می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر صنایع کشور باشد.
وی افزود: خوشبختانه خط اول طرح انتقال آب خلیج فارس با مدیریت آقای یاری که جز مدیران توانمند هستند انجام شده است که در این راستا شرکت‌های بزرگ زحماتی متحمل شدند. خط 2 نیز با ظرفیت 8 هزار لیتر در ثانیه که تقریبا دو برابر خط یک است و خط سه نیز با مشارکت شرکت‌ها قبلی و چند شرکت معدنی انجام خواهد شد.

عناوین برگزیده