تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۱۶۳۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش واردات کامودیتی چین در اولین ماه 2021

می متالز - انتظار می رود واردات کامودیتی ها به چین رشد بالایی را در ژانویه اخیر ثبت کرده باشد که ناشی از عوامل کوتاه مدت تاثیر گذار بوده است. برآورد شده آمار واردات نفت خام، سنگ آهن و زغال سنگ نسبت به ماه های قبل رشد خوبی داشته باشد.
افزایش واردات کامودیتی چین در اولین ماه 2021

به گزارش می متالز، واردات زغال سنگ هم سال گذشته بیشتر تابع تصمیمات سیاسی بوده و نیمه دوم سال با کاهش واردات کل آمار سال گذشته پایین آمد. البته این به تولید کننده های داخلی کمک کرد سوددهی بهتری داشته باشند و واردات به حدی بود که قیمت رقابتی بازار حفظ شود.
سنگ آهن کامودیتی دیگری است که انتظار می رود آمار واردات قابل توجهی را در ماه ژانویه ثبت کرده باشد. پیش بینی شده واردات ژانویه از 85.35 میلیون تن ماه قبل به 94.08 میلیون تن رسیده باشد. سال 2020 تولید فولاد چین به اوج تاریخی 1.05 میلیارد تن رسید که به لطف بسته های محرک اقتصادی بخش ساخت و ساز بود.
حال افزایش موجودی بنادر و اعلام رسمی برنامه کاهش تولید فولاد سال جاری سوالاتی مطرح کرده که آیا امسال واردات سنگ آهن به رکورد 1.17 میلیارد تنی سال 2020 می رسد. این بیشتر به مقامات چینی بستگی دارد که بتوانند رشد اقتصادی خوبی را بدون افزایش تولید فولاد ثبت کنند که اگر این طور نشود احتمال این است که نگرانی ها در مورد افزایش آلودگی و رشد مصرف انرژی ناشی از تولید بیشتر فولاد بالاتر برود.
گفتنی ست واردات کامودیتی های اصلی به چین در ژانویه چیزی بیشتر از انعکاس یک اقتصاد رو به رشد پس از پاندمی کرونا است. حتی اگر رشد واردات بنا به دلایلی با اثرات کوتاه مدت باشد، با توجه به این که چین در نظر دارد در سال 2021 نیز رشد اقتصادی مداومی داشته باشد در کل امیدواری ها تداوم خواهند داشت.

منبع: معدن 24
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده