تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۶۳۴۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

مطالبات بازنشستگان ذوب آهن چیست؟

می متالز - تعدادی از بازنشستگان ذوب آهن با حضور مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان بر تحقق مطالبات خویش تاکید کردند.
مطالبات بازنشستگان ذوب آهن چیست؟

به گزارش می متالز، تعدادی از بازنشستگان فولاد و ذوب آهن با حضور مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان بر تحقق مطالبات خویش تاکید کردند.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: عمده خواسته این بازنشستگان پرداخت به موقع حقوق، درمان، بیمه عمر و حوادث و خدمات است.

مجتبی احمدی افزود: هفته گذشته در دیدار با مسوولان سازمان برنامه و بوجه مقرر شد دولت براساس اموال صندوق بازنشستگان فولاد، برخی بند‌های بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به احکام همسان‌سازی بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب‌آهن را اصلاح کند که این امر محقق نشد.

هفته گذشته (۲۶ بهمن) نیز جمعی از بازنشستگان فولاد و ذوب آهن بر توجه به موضوع حقوق، درمان و هویت بازنشستگان، برقراری حقوق و درمان بازنشستگان صنعت فولاد از طریق جدول ۷ قانون بودجه، عقد قرارداد بیمه‌های درمانی با تعرفه‌ها و فرانشیز‌های درمانیِ فولاد، خودگردانی صندوق فولاد و افزایش حقوق کمتر از میزان تورم تاکید کرده بودند.
از دیگر خواسته‌های بازنشستگان فولاد و ذوب آهن، اصلاح احکام همسان سازی بازنشسته فولاد مطابق با تورم و نه معادل سازی با کمترین‌های صندوق کشوری، نه به واگذاری سرمایه‌های صندوق‌های بازنشستگی و نظارت بر مصوبات مجلس و دولت در صندوق فولاد بود.
از سال ۱۳۸۸، به دلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت‌های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت‌ها مانند ذوب آهن و فلاد مبارکه با مشکلاتی مواجه شد.
صندوق بازنشستگی فولاد کشور حدود ۸۶ هزار بازنشسته دارد.

ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم تولید کننده بیش از نیمی از فولاد کشور است.

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد