تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۶۳۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رقابت و ارتقای کیفیت نیاز صنعت خودروی کشور

می متالز - عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت در سایه خروج صنعت خودرو از انحصار و رقابتی شدن فضای خودروسازی کشور است.
رقابت و ارتقای کیفیت نیاز صنعت خودروی کشور

رقابت و ارتقای کیفیت نیاز صنعت خودروی کشور | خبر خودرو

به گزارش می متالز، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت در سایه خروج صنعت خودرو از انحصار و رقابتی شدن فضای خودروسازی کشور است.

عماد مردانی اظهار داشت: خصوصی سازی در کشور ما تعابیر متفاوتی دارد. صاحب برند بودن، صلاحیت، تجربه کافی و اهلیت از شرایط واگذاری یک مجموعه به بخش خصوصی است و گاهی با واگذاری به مجموعه‌های خصولتی یا فاقد اهلیت مواجهیم که نتیجه آن واگذاری‌های اشتباه از جمله خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه یا هپکو است.

وی افزود: واگذاری‌ها می‌بایست عاقلانه‌تر باشد که این موضوع به ویژه در صنعت خودرو به عنوان یک صنعت بزرگ و مادر بسیار حائز اهمیت است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: واگذاری‌‌ با تعجیل، آینده مثبت‌تری پیش روی صنعت خودروسازی کشور قرار نمی‌دهد، بلکه این صنعت را رو به زوال می‌برد و با مشکلات بیشماری مشابه سایر واگذاری‌ها مواجه می‌کند.

مردانی در خصوص بعد نظارتی یا مدیریتی دولت بر صنعت خودروی کشور تصریح کرد: تا زمانی که انحصار یا مونوپول بر خودروسازی کشور حاکم بوده، به این معنا که شرایط رقابت واقعی میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم نمی‌شود و تا زمانی که ابزار تعرفه وجود دارد، خودروساز داخلی بر محور کیفی‌سازی حرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در شرایط افت کیفیت نیز متاسفانه با توجه به قیمت‌های بالای خودروهای داخلی، صنعت خودروی کشور به یک صنعت جهانی یا حتی منطقه‌ای تبدیل نخواهد شد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید انحصار را از صنعت خودروی کشور برداشته و اجازه رقابتی شدن فضا را بدهد، خودروسازی‌های مشابه دیگری نیز در کشور ایجاد شوند و کیفیت حرف اول را بزند نه اینکه مردم از روی اجبار محدود به خرید از دو خودروساز شوند که در این شرایط رعایت مسائل کمی و کیفی در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

عناوین برگزیده