تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۶۵۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
بررسی عملکرد سه ماهه فولاد خوزستان

مقدار فروش "فخوز"در بهار ۵ درصد کاهش یافت

می متالز - فولاد خوزستان در فصل اول سال توانست ۹۷۶ هزار تن شمش اسلب، بلوم و بیلت تولید کند که نسبت به دوره مشابه سال ۹۶ بیش از ۳ درصد رشد داشته است.
مقدار فروش "فخوز"در بهار ۵ درصد کاهش یافت

کاهش 5 درصدی مقدار فروش

به گزارش می متالز، مقدار فروش شرکت در این دوره 1082 هزار تن بوده که 101 هزار تن از آن گندله است، بنابراین حدود 4.5 هزار تن فروش از موجودی داشته است.مقدار فروش در این فصل حدود 20 درصد نسبت به زمستان سال قبل کاهش داشته و حتی نسبت به بهار سال قبل نیز با 5 درصد کاهش همراه است.

 

نرخ فروش محصولات داخلی

شرکت در فصل بهار اسلب و بیلت داخلی را به ترتیب 2334 و 2239 تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته است.

نرخ فروش اسلب و بیلت به ترتیب 1 و 5 درصد نسبت به فصل قبل افزایش یافته است.

نرخ فروش داخلی اسلب و بیلت در این فصل به ترتیب 11.6 و 2 درصد بیشتر از نرخ صادراتی است.

مبلغ کل فروش بهار(معادل 2183 میلیارد تومان) 11 درصد از فصل قبل کمتر شده است، که حاصل کاهش قابل توجه در فروش و افزایش اندک نرخ است.

حاشیه سود ناخالص شمش بیلت داخلی در این دوره 31 درصد و صادراتی 34 درصد بوده است.

سنگ آهن و پودر نرمه نیز در سه ماهه امسال با نرخ 389 تومان به ازای هر کیلوگرم مصرف شده است.

 

الکترود

هزینه الکترود فخوز در سال قبل 183 میلیارد تومان بود در حالیکه تنها در سه ماهه اول امسال شرکت 100 میلیارد تومان الکترود مصرف نموده و پیش بینی کرده الکترود مصرفی کل امسال را 752 میلیارد تومان باشد.(52 تومان به ازای هر سهم فقط هزینه الکترود)

 

افزایش 40 درصدی سود ناخالص

سود ناخالص شرکت با 40 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه 698 میلیارد تومان رسیده و  حاشیه سود ناخالص سه ماهه با دو درصد افزایش نسبت به فصل قبل به 32 درصد رسیده است.

هزینه مالی نسبت به زمستان کاهش یافته و 40 میلیارد تومان شده است. 84 میلیارد تومان تسهیلات در این فصل گرفته شده و بازپرداختی صورت نگرفته است. همچنین سود خالص شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 562 میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه 39 درصد رشد را نشان می دهد (37 تومان به ازای هر سهم) محقق کرده است.

عناوین برگزیده