تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۶۵۷۵
سرویس خبر : محیط زیست

توجه ویژه "فولاد امیرکبیرکاشان" به محیط زیست و بحران آب

می متالز - شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در دومین جایزه ملی مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه های اقتصادی موفق به دریافت ۲ جایزه تندیس نقره ای و همچنین دریافت جایزه بهترین غرفه ارائه تجربیات مسئولیتهای اجتماعی شد.
توجه ویژه "فولاد امیرکبیرکاشان" به محیط زیست و بحران آب

به گزارش می متالز، عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان، از برگزاری دومین جایزه ملی مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه های اقتصادی در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما با حضور وزیر راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس و شورای اسلامی و نمایندگانی از یونسکو خبر داد و گفت: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی و تامین منافع شهروندان، ذینفعان، و سهامداران خود اقدام به مشارکت در برنامه های فرهنگی با رویکرد فرهنگ سازی و توجه ویژه به محیط زیست و بحران آب بویژه در مناطق کویری کاشان و آران و بیدگل نمود که این اقدامات مورد توجه ارزیابان ، داوران و شرکت کنندگان در دومین رویداد مسولیت های اجتماعی شرکتی ( ماش) قرار گرفت.

قنواتی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار و اقدامات و ابتکارات شرکت ها و موسسات تجاری در حاشیه این رویداد گفت: علاوه بر انتخاب دو پروژه فرهنگی اجتماعی این شرکت در این رویداد ملی. غرفه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و موفق شدیم به عنوان غرفه برتر این دوره، جائزه بهترین غرفه معرفی مسوولیت های اجتماعی شرکتی را دریافت کنیم.

قنواتی با اشاره اقدامات گسترده این شرکت در ایفای مسوولیت های اجتماعی و فرهنگی، از توزیع کیسه های پارچه ای در سطح وسیع در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در راستای مسئولیت های فردی و سازمانی جهت ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای و قابل بازیافت به جای کیسه‌های نایلونی به منظور حفظ محیط زیست برای نسل های آینده ، باهمکاری سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تهیه و تولید کیسه های پارچه ای با قابلیت برگشت به محیط زیست درسطح شهرستان های کاشان و آران بیدگل کرد.

وی همچنین به توزیع  ویژه نامه صدای پای آب  با مسابقه طعم آب ، طعم زندگی با هدف فرهنگ سازی و ترویج مصرف بهینه آب در کاشان اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان  در راستای مسئولیتهای اجتماعی و حفظ منابع آب و محیط زیست و توجه مردم به خشکسالی و کمبود آب و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف آب، همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب، با همکاری شرکت آب و فاضلاب کاشان"ویژه نامه صدای پای آب" به همراه مسابقه"طعم آب ، طعم زندگی" را درسطح شهرستان و اطراف کاشان و بین شهروندان توزیع کرد.

وی افزود: همچنین به منظور ترغیب پرسنل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، مسابقه ای طراحی و اعلام کرد که هر خانواده با ارائه قبض سه ماهه دوم سال1396 و سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سال1396، 10درصد از مقدار مصرف آب خود را کاهش داده باشد جوایزی اهدا خواهد شد.
عزیز قنواتی با اشاره به اقبال داوران و نمایندگان یونسکو در معرفی دو پروژه از اقدامات این شرکت و اعطای تندیس نقره ای دومین جایزه ملی مسولیت های اجتماعی بنگاههای اقتصادی و فعالین اقتصادی و شرکتی  گفت: این دو طرح شامل جایگزینی کیسه های پارچه ای و کمپین صدای پای اب بود که در غرفه نمایشگاه این رویداد به تصویر کشیده شد.

مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان  در ادامه با اشاره به اهمیت ویژه اقدامات فرهنگی و اجتماعی توسط بنگاه‌های اقتصادی  و فعالان اقتصادی و بطور کلی مسوولیت های اجتماعی شرکتی ( ماش) گفت: ایفای تعهدات اجتماعی فعالان عرصه تولید ، توسعه و پیشرفت کشور موجب دلگرمی مردم در ایجاد جامعه امن، پاک و سالم و ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی در اقصی نقاط کشور می شود.

وی افزود: معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبیین اهمیت آن موجب ایجاد تحول در نظام مدیریتی سازمان‌ها و تقویت و توسعه روابط سرمایه‌گذاران، اعضای هیئت‌مدیره و سایر ذینفعان و بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای بین‌المللی می شود.

وی به ایجاد فضای  تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالش ها و ریسک های اجتماعی و زیست محیطی بنگاه ها اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زمینه حرکت شرکت های ایرانی به سمت تدوین گزارش های مسئولیت اجتماعی و ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی و همچنین تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد با هدف کاهش چالش های اجتماعی و زیست محیطی از دیگر اهمیت این رویداد فرهنگی اجتماعی است.

وی در پایان بر فراهم کردن استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روشهای خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری بنگاه ها تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی از اهداف و نحوه تعامل و تفاهم شرکت ها با جامعه اطراف خود بسیار حائز اهمیت است.

منبع: عصر معدن
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده