تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۶۶۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ورود استرالیا به فهرست تولیدکنندگان «تنگستن»

می متالز - شرکت استرالیایی واتِرشِد تنگستن (Watershed Tungsten) قصد دارد استرالیا را به جمع کشورهای تولیدکننده تنگستن با حجم بالا برساند. بر این اساس سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در نظر گرفته شده است.
ورود استرالیا به فهرست تولیدکنندگان «تنگستن»

به گزارش می متالز، به نقل از بزینس‌اینسایدر، اکتشاف و استخراج تنگستن از معادن سطحی واترشد در کویینزلند استرالیا با سرمایه شرکتی استرالیایی به همین نام در مراحل عملیاتی قرار گرفته است. اکتشاف و بهره‌برداری از معدن تنگستن با قرارداد سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی از سوی شرکت یادشده برای تمام مراحل از اکتشافات اولیه تا استخراج ماده معدنی تنگستن انجام شده است.
این سرمایه‌گذاری به تلاش‌های بیشتر برای اکتشاف و توسعه پروژه‌های مشابه در برخی پهنه‌های اکشافی از قبیل مونت‌مولجین، بیگ هیل و کیلبا منجر خواهد شد.
این پروژه درحال‌حاضر پیشرفت مطلوبی دارد و از نظر زیست‌محیطی و تامین مالی با مشکل خاصی روبه‌رو نیست. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که پروژه‌ به سرمایه‌گذاری ۱۰۵/۸میلیون دلاری برای طرح‌های توسعه‌ای و تولید ۲/۵میلیون تن تنگستن محتوی در عمر تقریبی ۱۰ساله خود نیازمند خواهد بود. به این ترتیب استرالیا نیز به جمع تولیدکنندگان بزرگ تنگستن خواهد پیوست.


تولیدکنندگان برتر

۹کشور فعال برتر در زمینه تنگستن به ترتیب حجم تولیدات عبارتند از: چین، ویتنام، روسیه، بولیوی، انگلیس، اتریش، پرتغال، جمهوری رواندا و اسپانیا. در ادامه، نگاهی اجمالی به‌میزان تولیدات این کشورها انداخته می‌شود.
چین: حجم تولیدات تنگستن چین در سال گذشته میلادی(۲۰۱۷) بیش از سال ۲۰۱۶میلادی (دو سال پیش) بود. این کشور با اختلاف بسیار فاحش با سایر کشورها، بزرگترین تولیدکننده تنگستن جهان است. حجم تولیدات تنگستن چین در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵-۱۳۹۴) حدود ۷۲هزار تن گزارش شد و با افزایش ۷هزار تنی در سال ۲۰۱۷میلادی (۱۳۹۶-۱۳۹۵) به ۷۹هزار تن رسید. این کشور صادرات فرآورده‌های تنگستنی را محدود کرده و بیشتر قوانین برای مصرف داخل کشور وضع شد‌ه‌اند. چین با وجود اینکه بزرگترین تولیدکننده تنگستن است، بزرگترین متقاضی این فلز نیز به شمار می‌رود.
ویتنام: این کشور با تولید تنگستن در حجمی کمتر از یک دهمِ چین در رتبه دوم جهان قرار دارد. ویتنام، سال گذشته میلادی حدود ۷هزار و ۲۰۰تن تنگستن و در سال پیش از آن، (۱۳۹۵) چیزی حدود ۶هزار و ۵۰۰تن تولید کرد.
روسیه: سومین تولیدکننده تنگستن جهان است. حجم تولیدات این فلز در روسیه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۴ - ۱۳۹۶)، یکسان و چیزی بیش از ۲هزار و ۱۰۰ تن بوده است. شرکت وِلفرام، بزرگترین تولیدکننده تنگستن در روسیه است.
این شرکت ادعا کرده که سالانه بیش از یک هزار تن پودر تنگستن، ۶هزار تن اکسید تنگستن و بیش از ۸۰۰تن کاربید تنگستن تولید می‌کند.
بولیوی: حجم تولیدات تنگستن بولیوی در سال گذشته میلادی (۱۳۹۶-۱۳۹۵)، بیش از یک‌هزار و ۱۰۰تن یعنی برابر حجم تولید سال ۲۰۱۶میلادی بود. گفته می‌شود تمام تولیدات تنگستن در بولیوی در اختیار دولت قرار دارد. این شرکت، سودی بیش از ۵۳میلیون دلار را در سال مالی ۲۰۱۷میلادی گزارش کرد.
انگلیس: حجم تولیدات فلز تنگستن در انگلیس در سال گذشته میلادی نیز مشابه بولیوی، یک هزار و ۱۰۰تن بود. این کشور حجم تولیدات خود را نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داد؛ در این سال، حجم تولید تنگستن ۷۳۶هزار تن بود و با اقدامات شرکت وُلف‌مینِرالز، میزان تولید آن افزایش یافت. این شرکت سالانه بیش از ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن ماده معدنی تنگستن تولید می‌کند.
اتریش: حجم تولیدات تنگستن اتریش در سال گذشته میلادی، به ۹۵۰تن رسید که البته با کاهش چند تنی نسبت به سال قبل روبه‌رو بود. بسیاری از تولیدات اتریش به وسیله شرکت میتِرسیل انجام می‌شود.
پرتغال: در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷میلادی، این کشور به‌ترتیب ۵۴۹تن و ۶۸۰تن تنگستن تولید کرد. بزرگترین معدن پرتغال، پاناسکیرا نام دارد و پس از آن، معدن بورالها به‌عنوان معدن دوم این کشور در زمینه تولید تنگستن مشغول فعالیت است.
جمهوری رواندا: این کشور در سال گذشته میلادی، تنها ۶۵۰تن تنگستن تولید کرد، در حالی که حجم تولیدات این کشور در سال قبل به ۸۲۰تن رسیده بود.
اسپانیا: تولید این کشور نیز با کاهش در سال گذشته میلادی روبه‌رو شد. در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷میلادی، حجم تولیدات تنگستن اسپانیا به‌ترتیب ۵۷۰ و ۶۵۰ تن بود.
در اسپانیا نیز چندین شرکت در تولید تنگستن فعالیت دارند که آلمونتی‌اینداستریز، اُرموند ریسورسِز و دبلیو ریسورسِز، ۳مورد از آنهاست.

منبع: صمت
عناوین برگزیده