تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۶۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
پس از هشت هفته؛

کاهش قیمت ورق سرد چین

می متالز - بالاخره پس از 8 هفته قیمت های ورق سرد صادراتی چین کاهش یافت ، با توجه به شرایط اخیر در چین کاهش حجم خریدها و افت قیمت های داخلی در این کاهش تاثیر به سزایی داشته است.
کاهش قیمت ورق سرد چین

ارزیابی ها برای ورق سرد با ضخامت 1 میل گرید SPCC در روز سه شنبه 578 تا 579 دلار FOB چین بود. فاصله قیمت بین ورق سرد و گرم در همان روز سه شنبه 70 دلار بوده است و البته قیمت های همین گرید ورق سرد در بازار داخلی چین 4 هزار و 430 تا 4 هزار و 480 یوآن معادل 642 تا 649 دلار بود که حدود 270 یوآن کاهش داشته است.

به گفته یک تاجر از اهالی شرق چین یک محموله کوچک ورق سرد در هفته گذشته با قیمت 590 دلار FOB چین فروخته شده اما در هفته جاری بعید به نظر می رسد که خریداران این سطوح قیمت ها را بپذیرند. یک کارخانه مطرح چینی از شمال شرق این کشور گزارش داده که پیشنهادش را 15 دلار در این هفته کاهش داده و به 580 دلار FOB چین رسانده است.

دیگر کارخانه های چینی هم مجبور هستند قیمت های فروش خود را کاهش دهند اگرچه پیشنهادهایشان در روز سه شنبه در قیمت 595 تا 600 دلار FOB چین بدون تغییر ماند. تعدادی از خریداران خارجی برای خرید از چینی ها حاضر به پرداخت قیمت کمتر از 580 دلار FOB چین هستند .

کارخانه های چینی تنها حاضر به چانه زنی برای مشتریان ثابت با محموله های ثابت هستند البته بسیاری از منابع آگاه تأیید کرده اند که حجم تقاضا در بازار داخلی و صادراتی در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد. قیمت های ورق سرد در بازارهای بین المللی شبیه قیمت های چینی ها است و همین موضوع واردات از چین را برای بسیاری از کشورها بی معنی کرده است.

بسیاری از فعالان بازار پیش بینی کرده بودند که قیمت های ورق سرد چین در آینده ای نزدیک می تواند بیش از این کاهش یابد . اما کارخانه های چینی در برابر کاهش بیشتر قیمت ها سخت مقاومت می کنند زیرا آنها همچنان قادر به فروش با قیمت های بالاتردر بازار داخلی هستند.

عناوین برگزیده