تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۶۷۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از پروژه آب شیرین کن سیمان هرمزگان

می متالز - دکتر آشوری نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از پروژه آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان بازدید به عمل آورد.
بازدید نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از پروژه آب شیرین کن سیمان هرمزگان

به گزارش می متالز،روز 29 تیر ماه دکتر محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به اتفاق آقای خواستار فرماندار بندرخمیر و با حضور دکتر باشتی مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روند ساخت پروژه آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان بازدید کردند.

مدیر عامل سیمان هرمزگان در این بازدید ضمن تشکر از حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی من به عنوان مدیرعامل سیمان هرمزگان، راه‌اندازی هر چه سریعتر پروژه آب شیرین کن است که در حال حاضر با توجه به وجود پاره‌ای مشکلات فنی، بهره برداری از آن به تعویق افتاده اما با حضور شبانه‌روزی پرسنل متخصص مجموعه سیمان هرمزگان، در حال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

عضو هیئت مدیره سیمان هرمزگان ادامه داد: فضای موجود در مجموعه پاسخگوی احداث آب شیرین کنی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعبی نیز هست که انجام این مهم مستلزم وجود زیرساخت‌های لازم برای تامین آب مورد نیاز آن خواهد بود.

دکتر باشتی در خصوص اقتصادی بودن طرح نیز گفت: این پروژه توسط شرکت سیمان هرمزگان -به عنوان یک ‌بنگاه اقتصادی- اجرا شده و توجیه‌پذیر بودن آن از لحاظ اقتصادی یکی از اولویت‌های ما خواهد بود.
با این حال، شرکت آمادگی خود را جهت فروش و واگذاری بخشی از این آب شیرین تولیدی به آبفای استان به منظور تامین مایحتاج شهروندان اعلام می‌نماید.

ایشان در پایان صحبتهای خود ضمن تشکر از نماینده مجلس و جمع حاضر در جلسه، از دکتر آشوری عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواست تا مشکلات موجود بر سر راه اجرای پروژه در سطح کلان دیده شده و تلاش‌های لازم جهت مرتفع نمودن آنها انجام پذیرد.

میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر نیز ضمن قدردانی از زحمات مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان گفت: تلاشهای دکتر باشتی ستودنی است. وی جوان خوش فکر و فعالی است و حضور ایشان همواره موجب خیر و منفعت بوده و اقدامات شایسته‌ای در راستای عمران و آبادانی شهرستان انجام داده است.

فرماندار بندرخمیر اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی مردم شهرستان خمیر کمبود آب آشامیدنی است که ما امیدواریم با آغاز بهره‌برداری طرح آب شیرین کن سیمان هرمزگان در آینده‌ای نزدیک، بخشی از آب مورد نیاز مردم شهرستان از این طریق تامین شود.

در ادامه، دکتر آشوری ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دکتر باشتی در به عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تامین آب پایدار دغدغه‌ای جدی است که خوشبختانه تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده و یکی از این تصمیمات، حمایت از ساخت آب شیرین کن و خرید تضمینی آب از طرف دولت می باشد.

ایشان تصریح کرد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که بسیاری از شهرها و روستاهای کشور با مشکل کم‌آبی و حتی بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به همین دلیل لازم است تا با مدیریت بهینه‌ی مصرف آب از این شرایط عبور کرده و توجه ویژه ای به موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: سیمان هرمزگان با درایت دکتر باشتی در سطح کلانی به اهمیت و انجام مسئولیت های اجتماعی پرداخته و عملکرد این شرکت در این راستا قابل ستایش است. حضور دکتر باشتی در بزرگترین بنگاه اقتصادی شهرستان خمیر تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم این شهرستان و حتی استان دارد. ایشان مسئولیت اجتماعی خود را داوطلبانه پذیرفته و از این حیث خدمات قابل ستایشی انجام داده است.

در پایان این دیدار، دکتر باشتی مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان بنا به درخواست نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با این موضوع که پس از اتمام عملیات ساخت و راه‌ اندازی نهایی آب شیرین کن سیمان هرمزگان و تا انجام مقدمات لازم برای امضای تفاهم‌نامه بین این شرکت و آبفا، بخشی از آب مورد نیاز شهر خمیر و روستاهای اطراف آن را تامین نمایند موافقت کرد.

دکتر آشوری نیز بار دیگر از جدیت دکتر باشتی مدیر عامل سیمان هرمزگان در راه اندازی آب شیرین کن این شرکت تشکر و قدردانی نمود و این وعده را به مدیران سیمان هرمزگان داد که رایزنی های لازم در خصوص رفع مشکلات این طرح انجام پذیرد.

عناوین برگزیده