تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۶۷۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید و تجلیل از اقدامات شرکت سیمان هرمزگان در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

می متالز - شرکت سیمان هرمزگان با دعوت از نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، ایشان را در جریان فعالیت‌های اجتماعی شرکت قرار داد / امام جمعه شهرستان بندرخمیر از عملکرد شرکت سیمان هرمزگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تقدیر کرد.
بازدید و تجلیل از اقدامات شرکت سیمان هرمزگان در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

به گزارش می متالز، چند روز پس از برگزاری نشست فعالان اقتصادی استان با دکتر محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، و تبیین چارچوبی در راستای انجام تعهدات و مسئولیتهای اجتماعی کارخانجات بزرگ استان، شرکت سیمان هرمزگان با دعوت از ایشان، وی را در جریان فعالیت‌های اجتماعی شرکت قرار داد.

در این دیدار که در ادامه بازدید از طرح آب‌شیرین‌کن سیمان هرمزگان و پس از سرکشی از پروژه جاده سلامت در محل مهمانسرای شرکت سیمان هرمزگان واقع در بندر خمیر انجام پذیرفت، علاوه بر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و معاونین شرکت سیمان هرمزگان، آقایان خواستار فرماندار شهرستان خمیر، مهندس صفا مدیر کل حوادث غیرمترقبه استان، مهندس منصوری قائم مقام مدیر عامل آبفای استان، مهندس ذاکری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان حضور داشتند و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شرکت سیمان هرمزگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
پیش از برگزاری این نشست صمیمی، حاضرین در جلسه بازدیدی از طرح احداث جاده سلامت که با همکاری شهرداری شهر خمیر و شرکت سیمان هرمزگان در حال پیشرفت است، انجام دادند و از نزدیک با روند اجرایی پروژه آشنا شدند.

دکتر آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه صحبتهای خود را با ذکر این نکته آغاز کرد که فعالیت اقتصادی یکی از مباحث جدی و موردنیاز برای رشد هر منطقه است و باید با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی همراه باشد. کارخانه سیمان هرمزگان یکی از موفق‌ترین بنگاه‌های اقتصادی استان است که پس از به روی کار آمدن آقای دکتر باشتی و با رویکردهای جدید ایشان در ۹ ماه گذشته، تلاش‌های قابل قبولی در راستای حمایت از شهروندان بومی، مشارکت در طرح‌های فرهنگی و اجتماعی و اشتغال‌زایی جوانان از خود نشان داده که می‌توان از این اقدامات به عنوان مصادیق بارز عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این واحد صنعتی بزرگ نام برد.

وی با بیان اینکه باید بین صنعت و مردم آشتی ایجاد شود تصریح کرد: هر نوع فعالیت اقتصادی علاوه بر آثار مثبت و ارزشمندی که با خود به همراه می‌آورد، کاستی‌هایی نیز دارد که می‌توان بامطالعه در این راستا از اثرات نامطلوب آن کم کرد. در واقع، کارخانه‌های موجود در استان هرمزگان می بایست موفقیت‌های خود را با مردم به اشتراک گذاشته و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نظیر ساخت مدرسه، مجتمع‌های ورزشی، فرهنگسرا و دیگر فعالیت‌ها، نگاه مردم را نسبت به خود پراهمیت سازند.

 

جاده سلامت و اتوبان خمیر به لشتغان به سیستم روشنایی مجهز می‌شوند

آشوری با اعلام اینکه با افزایش سرعت توسعه شهر خمیر، ساخت دو پروژه مهم احداث باند دوم خمیر به لشتغان و نیز جاده‌ای با عنوان جاده سلامت در دستور کار قرار گرفته افزود: طراحی و ساخت این دو طرح به همت سیمان هرمزگان و شهرداری شهر خمیر آغاز شده و بحث روشنایی آنها نیز در حال پیگیری است.

در این دیدار دکتر باشتی مدیر عامل سیمان هرمزگان ضمن تشکر از حضور مدعوین گرامی در جلسه گفت: شرکت سیمان هرمزگان ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی را وظیفه طبیعی خود می‌داند تا جایی که برنامه‌ریزی در این حوزه در تخصیص بودجه‌ای این شرکت گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال تدوین طرحی هستیم که سهم مردم خمیر از درآمدهای سیمان هرمزگان بیشتر شود ادامه داد: در مبحث محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در این شهر مطالعات اولیه‌ای صورت گرفته و امیدواریم با اجرای این اقدامات، در بلندمدت شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این شهر باشیم.

دکتر باشتی همچنین گفت: یکی از اولویت‌های مهم شرکت سیمان هرمزگان توسعه فضای سبز جهت کاهش آلایندگی‌ها و آسیب های زیست محیطی است که این هدف در حال اجرایی شدن می‌باشد و از نتایج آن می‌توان به ایجاد فضایی سالم به دور از مسائل و معضلات محیط زیستی اشاره داشت.

در ادامه میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان در ۹ ماهه اخیر گفت: حضور مسئولان استانی و بررسی دغدغه‌های مردم از نزدیک می‌تواند باری را از دوش شهروندان بردارد و گام‌های رو به رشدی در زمینهٔ پیشرفت و آبادانی این شهر داشته باشد. شرکت سیمان هرمزگان در زمینه مشارکت با پروژه های شهری، همواره پیشقدم بوده و همکاری بسیار خوبی با مسئولین شهرستان خمیر در زمینه‌های مختلفی داشته که قابل ستایش و تقدیر است.

در پایان این نشست جناب آقای دکتر آشوری با تاکید بر حل مشکلات روشنایی جاده سلامت و محور خمیر به لشتغان، از مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواست تا با ایجاد تفاهم نامه ای با مشارکت یکدیگر این دو پروژه را در آینده‌ای نزدیک عملیاتی کرده و به بهره‌برداری برسانند.

این موضوع پس از بحث و تبادل نظر با استقبال طرفین مورد قبول واقع گردید و مقرر شد در هفته‌های پیش رو کلیات آن در قالب تفاهم‌نامه‌ای به تصویب رسیده و به اجرا گذاشته شود.

 

تقدیر امام جمعه شهرستان بندرخمیر از عملکرد شرکت سیمان هرمزگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حایری امام جمعه شهرستان بندرخمیر نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان گفت: از بدو ورود دکتر باشتی در مجموعه سیمان هرمزگان، رویکرد آن شرکت نسبت به مسئولیتهای اجتماعی بهتر از قبل شده که جای بسی خشنودیست.

وی ادامه داد: مدیر عامل جوان سیمان هرمزگان خدمات بسیار خوبی را به شهرستان بندرخمیر ارائه کرده و در عمل به وظایف اجتماعی، بسیار جلوتر از دیگران بوده است.

امام جمعه شهرستان خمیر ضمن اشاره به پروژه آب شیرین کن این کارخانه گفت: یکی از دغدغه های دکتر باشتی مدیر عامل سیمان هرمزگان کمبود آب شرب شهرستان خمیر است که با راه اندازی آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان و توجه ویژه مدیر عامل این شرکت به مسئولیت های اجتماعی، امیدواریم بخش عمده‌ای از مشکل آب مردم شهرستان حل شود.

عناوین برگزیده