تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۱۱۱
کد خبر: ۱۷۰۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر امور آموزش تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه:

توسعه توانمندی های داخلی اساس اقتصاد مقاومتی است

می متالز - مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: تحریم ها ما را به این نقطه رساند که باید رویکرد خود را به نحوه برآورده ساختن احتیاجات کشور تغییر دهیم و از وابستگی صنعتی به سمت توسعه توانمندی های خودمان حرکت کنیم که این اساس اقتصاد مقاومتی است.
توسعه توانمندی های داخلی اساس اقتصاد مقاومتی است

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، پیمان ابروان با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازمندی ها و توانمندی های صنعت مس در رفسنجان اظهار کرد: نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس» از 5 تا 7 شهریور ماه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار می شود که برگزاری این نمایشگاه هم برای شرکت ملی صنایع مس و و سازندگان و تهیه کنندگان قطعات، آبزارآلات و ماشین آلات یک فرصت استثنایی است.

وی با اشاره به تحریم های دشمن علیه کشور، افزود: می دانیم که شرایط تحریم چه مخاطراتی را در پیش روی شرکتها و مردم گذاشته و این نمایشگاه فرصتی است تا با شناخت درست توانمندی ها و نیازمندی های خودمان تهدید را به یک فرصت تاریخی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: تا وقتی قطعه مورد نیاز صنعت را از تامین کننده خارجی تهیه کنیم ، به دنبال ساخت آن نمی رویم لذا توانمندی های ما در برخی حوزه ها رشد نمی کند.

باید رویکرد خود را به نحوه برآورده ساختن احتیاجات کشور تغییر دهیم

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: تحریم ها ما را به این نقطه رساند که باید رویکرد خود را به نحوه برآورده ساختن احتیاجات کشور تغییر دهیم و از وابستگی صنعتی به سمت توسعه توانمندی های خودمان حرکت کنیم که این اساس اقتصاد مقاومتی است.

ابروان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ناظر بر این است که در بسیاری از زمینه ها توان داخلی خودمان را شناسایی و تقویت کرده و نقاط ضعف آن را برطرف کنیم، یادآور شد: این کار یک رویکرد استراتژیک می طلبد که در کشور تا حد خوبی انجام شده و در این نمایشگاه نیز همین رویکرد را دنبال می کنیم.

به گفته وی در این نمایشگاه، نیازمندی های شرکت ملی صنایع مس ایران و توانمندی های منطقه ای  را برای تأمین آنها مطرح می کنیم و سعی می شود این دو باید با هم منطبق شوند.

امور آموزش در این نمایشگاه نقش پل انتقال دانش، تکنولوژی وکیفیت را به صنعتگران ایفا می کند

 مدیر آموزش مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: امور آموزش مجتمع مس سرچشمه در این نمایشگاه نقش پل انتقال دانش ، تکنولوژی وکیفیت را به صنعتگران ایفا می کند. هدف اصلی این است بتوانیم راه حل مشکلات کسانی که در کار تولید هستند و احیاناً در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند ، را پیدا کنیم.

ابروان در این زمینه ادامه داد: اگر نیاز به توسعه آموزش و مهارت، مطالعات یا نیاز به استفاده از اساتید فن، شناخت تکنولوژی های جدید و نوین و ... برای حل مشکلات صنعت و صنعتگران و تولیدکنندگان باشد، همه این موارد را در این نمایشگاه با حضور سازندگان و صنعتگران بررسی می کنیم.

وی در ادامه به ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره و بیان کرد: ما به طور طبیعی برخی از نیازهای آموزشی خود را بویژه در زمینه های تئوری از دانشگاهها تامین می کنیم و در حال حاضر با دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان قرارداد همکاری دو جانبه داریم، همچنین با دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان و واحد دانشگاه علمی کاربردی شاخه رفسنجان نیز همکاریهای جدیدی خواهیم داشت.

ابروان افزود: برای برخی از دوره های فنی که نیاز به متخصصینی با سابقه کار در صنعت می باشد شاید دانشگاهها کمتر بتوانند یاریگر ما باشند و خود دانشگاهها نیز چنین ادعایی را ندارند که بتوانند تمام نیازهای امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مس را پوشش دهند.

لزوم راه اندازی صنایع کوچک در استان و کشور

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم راه اندازی صنایع کوچک در استان و کشور تأکید کرد و گفت: اساس اقتصاد پویای هر کشور روحیه کارآفرینی و داشتن تفکر ایجاد شرکت است این تفکر با ایجاد شرکتهای بخش خصوصی میسر می شود باید گفت تجربه بزرگ کردن دولتها تجربه موفقی در اقتصاد دنیا نبوده است و همه کشورهایی که امروزه از نظر اقتصادی الگو هستند به سمت صنایع کوچک و شرکتهای غیردولتی رفته اند که ما متأسفانه با این نقطه ایده آل فاصله داریم.

ابروان توضیح داد: شرکتهای کوچک و توانمند توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی در زمینه های مختلف ایجاد  می شوند که البته باید یکسری زیرساختها و بسترها هم فراهم باشد. این امر باعث می شود که نگاه افراد جویای کار منحصرا به شرکتهای بزرگ دولتی نباشد زیرا این شرکتها تعداد محدودی را می توانند پذیرش کنند و طبعاً جوابگوی تمامی متقاضیان بازار کار نیستند.

وی عنوان کرد: ایده آل این است که تفکر شرکتی به آرامی در کشور ما نهادینه شود و جوانان با افزودن بر اندوخته ها و معلومات دانشگاهی با شرکت در دوره های مختلف فنی، توانمندی های خود را بالا ببرند و دانش، همت و تلاش خود را بکار بگیرند و با نیازسنجی درست تلاش خود را برای برآورده کردن نیازهای جامعه بکار گیرند.

منبع : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین